حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: با ساماندهی گلزار شهدای بوشهر پیش بینی شده در موقع نیاز بتوان از سیستم سرمایشی و گرمایشی در سطح آن استفاده کرد که با این اقدام دیگر برای زائران شهدا در فصل سرما و گرما محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: همچنین پدران و مادران شهدا نیز که به دلیل کهولت سن در شرایط نامساعد قادر به حضور در جوار قبور شهدای خود نبودند امکان دسترسی بهتر به مزار فرزند شهیدشان برای آنها فراهم می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ادامه داد: طرح ساماندهی، دسترسی به گلزار شهدا را محدود نمی کند و در 24 ساعت شبانه روز مردم قادر به زیارت مزار شهدا خواهند بود.
تشکری یادآور شد: نقش تصاویر شهدا روی سرامیک بصورت متحد الشکل و نصب آنها در گلزار شهدا، نصب گلدان و فرش محوطه گلزار، جانمایی 2 واحد کفشداری از دیگر مزیت های طرح ساماندهی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: با ساماندهی گلزار شهدای بوشهر امکان برگزاری مراسم های دینی و مذهبی نیز بصورت باشکوهتری در این مکان فراهم می شود.
تشکری گفت: برای گلزار شهدای بوشهر خادمانی نیز مشغول فعالیت می شوند که در این ارتباط افراد زیادی از جمله برخی از مدیران به خادمی گلزار شهدا اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت 30 راوی عرصه کارگاه های شهید شناسی نیز در مکان جدید برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم می شود که در این ارتباط انعقاد تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش و برخی مراکز دانشگاه در دستور کار قرار دارد.
تشکری ادامه داد: در دیلم نیز این ساماندهی انجام که با استقبال خوبی از سوی خانواده های شهدا و مردم همراه شده است.
وی تاکید کرد: در ساماندهی گلزار شهدا شهر بوشهر هیچ هدفی جز تلاش برای آرامش و آسایش بیتشر مردم و بویژه خانواده های شهدا دنبال نمی کنند و همه اقدام ها برای افزایش رضایت حداکثری مردم و بویژه خانواده های شهداست.
تشکری یادآور شد: تا پایان سال 94 همه 210 گلزار شهدای این استان ساماندهی شدند تا جایی که در 2 سال موفق به کسب رتبه نخست کشور در ارتباط با ساماندهی گلزارهای شهدا شدیم.
وی در ارتباط با اولویت های کاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در سال جاری گفت: با توجه به تامین پنج هکتار زمین برای احداث نخستین اردوگاه فرهنگی تفریحی ویژه خانواده شهدا به دنبال تامین اعتبار مورد نیاز هستیم تا در اولین فرصت زمینه احداث آن را فراهم کنیم.
تشکری، در ارتباط با مجتمع توانبخشی بوشهر گفت: با افتتاح فاز نخست آن زمینه استفاده خانواده های شهدا و ایثارگران و عموم مردم از آن فراهم شده و در تلاش هستیم با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی زمینه واحد فرهنگی ورزشی این مراکز را فراهم کنیم.
وی در ارتباط با شمار افراد بیکار خانواده شهدا و ایثارگران استان بوشهر نیز گفت: 939 نفر از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان این استان بیکار هستند که برای حل مشکل اشتغال آنها نیازمند همکاری فرابخشی هستیم.
تشکری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شمار شهدای استان بوشهر 2 هزار و 121 نفر و شمار شهدای مفقود الاثر آن نیز 110 نفر است.
وی یادآور شد: همچنین 39 گلزار شهدای گمنام در این استان وجود دارد که 127 شهید گمنام در آنها به خاک سپرده شده است.
شماری از خانواده های شهدای شهر بوشهر با امضا و ارسال نامه ای به مسئولان بنیاد شهید کشور نسبت به اجرای طرح جدید ساماندهی گلزار شهدای شهر بوشهر اعتراض کرده اند و گفته اند که با اجرای این طرح کاربری زیارتی این گلزار شهدا از بین می رود.
آنان همچنین در نامه خود اجرای این طرح را مغایر با قانون و بخشنامه های موجود در این زمینه می دانند و
می گویند، براساس قانون اجرای هرگونه طرحی در گلزارهای شهدا باید با مشورت و نظرخواهی خانواده های شهدا صورت گیرد که در اجرای طرح جدید ساماندهی گلزار شهدای بوشهر این مهم رعایت نشده است.
خانواده های شهدای بوشهری معترض به طرح ساماندهی گلزار شهدای این شهر، در نامه خود خواستار صدور دستور مسئولان بنیاد شهید کشور برای توقف و جلوگیری از ادامه اجرای این طرح شده اند.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.