به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سردار سید جوادهاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود:حدود یک هزار و 400پدر شهید و سه هزار و 852 فرزند شهید در استان قم در قید حیات هستند که از این تعداد، 2 هزار و 12 فرزند پسر و یک هزار و 840 فرزند دختر هستند.
وی با اشاره به این که شهدا و خانواده های معظم آنان به این کشور آبرو بخشیدند گفت: پیاده کردن سیره شهدا در جامعه پیاده سازی سیره علوی است، از این رو فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی برگرفته از اسلام ناب و سیره نبوی و علوی است و شهدا نیز در همین مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافتند و با این فرهنگ آشنا شدند و ‌نسل ایثارگر نیز ادامه دهنده همان مسیر می باشد.
وی اضافه کرد: قرآن و اهل بیت(ع) 2 یادگار از هم جدا ناشدنی و 2 امانت رسول گرامی اسلام (ص) هستند و مسلمانان با تاسی به قرآن و اهل بیت(ع)، قدرت عظیمی خواهند داشت و می توانند با ایستادگی و حفظ استقلال خویش دشمنان را به زانو در آورند.
هاشمی تاکید کرد: دشمنان اسلام به دلیل تمسک شیعه بر ولایت، همواره از این ناحیه احساس خطر کرده و هراس دارند و تمام تلاش خود را در تضعیف ولایت به کار بسته اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم بیان داشت: شهدا در مکتب نبوی و علوی تربیت شدند و گوش به فرمان ولایت برای دفاع از اسلام جان خویش را تقدیم کردند، شهدا از مرگ هیچ هراسی نداشتند و به استقبال شهادت رفتند.
وی افزود: امروز جامعه اسلامی مدیون خون های پاک شهدا است، ‌شهدایی که تربیت یافته پدرانی زحمت کش، دلسوخته، ساده زیست و بی توقع هستند،‌ پدرانی که امروز نیز به این شهادت ها افتخار می کنند. برخی تنها فرزندشان و برخی دیگر چند فرزند دلبندشان را برای دفاع از اسلام تقدیم کرده و به این شهادت نیز افتخار می کند.
هاشمی تاکید کرد: اینها سرمایه های عظیم نظام اسلامی هستند ‌که وجودشان مایه عزت و اقتدار است، الگوهای صبر و ایثار و استقامت می باشند،‌ انسان هایی که فرزندانی سربلند را تربیت کردند که خود پدرانی شدند که هم برای پدرانشان هم برای فرزندانشان و برای ملت ایران افتخار آفرین هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به برکت همین خونهای شهدا و ایستادگی خانواده شهدا الگو و تکیه گاه مظلومان است، ‌امروز آزادیخواهان برای مقابله با ظلم و ستم بر حول یک محور حرکت می کنند و آن اسلام ناب است و دشمنان بدانند این بیداری اسلامی آنان را نابود خواهد ساخت.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.