حمیده ماحوزی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا در بندر دیر افزود: با توجه به حضور شهرهای شیراز، یزد، نیشابور و بوشهر در این طرح انتظار داریم با تلاش همکاران در عرصه جهانی انتخاب شویم.
وی اضافه کرد: هرکدام از شهرهای یادشده در جهانی شدن پایتخت ایران انتخاب بشوند، مایه افتخار ایران است.
ماحوزی یادآورشد: با وجود نوپا بودن طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران اما در سه سالی که این طرح در کشور اجرا شده استان بوشهر رتبه های اول تا سوم کسب کرده است.
وی یادآورشد: هم اکنون یکهزار و 500 باشگاه کتاب خوانی ثبت شده در کشور وجود دارد که 510 باشگاه متعلق به استان بوشهر است و بیشتر آنها مربوط به دختران است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: در این طرح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاری به زیرساخت ها ندارد و هدف اصلی کار فرهنگی است و ترویج کتاب خوانی درخانه و تمام عرصه هاست و زیرساخت های فرهنگی کار مسئولان است.
ماحوزی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ کتاب در میان مردم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرساله 150 هزارجلد کتاب در استان بوشهر توزیع می کند و تصمیم داریم تا این رقم سال آینده بیشتر شود.
وی در ارتباط با طرح عیدانه کتاب در استان بوشهر گفت: طرح عیدانه کتاب در همه کتابفروشی های استان آغازشده و تا 20 فروردین ادامه دارد و در این طرح شهروندان به کتابفرشی ها مراجعه و با تخفیف کتاب خریداری کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر درارتباط با خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر استان اظهارداشت: دولت یازدهم پس از یک دوره سخت با محرومیت و مشکلات زیاد و شیوه های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر تصمیم به تقویت آن گرفت.
ماحوزی افزود: در این دولت استان بوشهر در حوزه فرهنگ و هنر رشد و توسعه پیدا کرد و وضع درخشانی بخود گرفت طوریکه در سه سال اخیر در همه حوزه های تئاتر، فیلم، عکس، موسیقی، جشنواره مشاعره رضوی، مجتمع های دیجیتال و مقام اول سه سال پپاپی در حوزه قرآن موید این رشد و نشان دهنده توجه مسئولان کشوری و استانی به حوزه فرهنگ و هنر است.
وی ادامه داد: حوزه فرهنگ وهنر مرز نمی شناسد و از بین هنرمندان و اصحاب رسانه زنان نقش موثری دارند و در برنامه های ارشاد زنان نقش پر رنگ و تلاش مستمری دراند و اعتقاد داریم شایسته سالاری باید حکفرما باشد.
در طرح انتخاب پایتخت کتاب امسال شهر بوشهر به عنوان پایتخت معرفی شد.
7207/6043** خبرنگار:عباس بحرانی** انتشاردهنده:خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.