محمد دهباشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک گلستان 150 شطرنج باز سازمان یافته دارد که حدود 40 نفر آنان دارای قابلیت و توان کسب عناوین و افتخارات ورزشی هستند.
وی بیان کرد: آشنایی خانواده ها با این ورزش و مزایای آن مانند آماده سازی فکر ورزشکاران در کسب علوم و دانش و ترقی بیشتر در تحصیل ، می تواند موجب ترغیب فرزندان برای حضور در کلاس های آموزشی شطرنج شود.
رئیس هیات شطرنج گلستان نبود حامی مالی را یکی از بزرگترین مشکلات رشد و رونق شطرنج استان دانست و گفت: در نتیجه نبود حامی مالی و تامین نشدن کامل نیازها، برخی شطرنج بازان برای حضور در مسابقات برون مرزی مجبور به پرداخت هزینه ها هستند.
دهباشی ادامه داد: مسابقات آسیایی شطرنج فروردین ماه سال 96 در ازبکستان برگزار می شود و ورزشکار گلستانی برای حضور در این مسابقات مجبور به پرداخت هزینه سفر یکی از والدین است.
وی گفت: فدراسیون هزینه اعزام ورزشکار را پرداخت می کند ،اما سن کم ورزشکاران، همراهی یکی از والدین به همراه ورزشکار را الزامی می کند که این هزینه ها توسط ورزشکاران و خانواده های آنان پرداخت می شود.
رئیس هیات شطرنج گلستان بیان کرد: تاکنون تلاش های زیادی برای جلب نظر حامیان مالی انجام داده ایم اما موفق به ترغیب علاقمندان به ورزش در تامین هزینه های شطرنج نشدیم.
دهباشی ادامه داد: با این وجود با اجرای طرح های زیربنایی مانند لیگ استانی به دنبال زمینه سازی برای ارائه توانایی ورزشکاران شهرهای استان هستیم.
وی گفت: لیگ استانی شطرنج با حضور 9 تیم شهرهای استان به مدت 6 ماه برگزار شد و روز جمعه (هفته جاری) با حضور مسئولین، تیم قهرمان مشخص و از آن تقدیر می شود.
وی به برگزاری رقابت های قهرمانی شطرنج کشور در تهران نیز اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها، پرهام مقصودلو استاد بزرگ گلستانی شطرنج کشور با کسب هفت امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.
دهباشی افزود: امیر حسین مقصودلو شطرنج باز نوجوان گلستانی هم در رقابت های قهرمانی نوجوانان کشور در شیراز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.
وی گفت که در مراسم پایانی لیگ استانی شطرنج ، از این دو مدال آور و قهرمان گلستانی شطرنج کشور تقدیر خواهد شد.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.