به گزارش ایرنا، سردارحیدر عباس زاده یکشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به درآستانه بودن چهارشنبه آخر سال مجموعه نیروی انتظامی استان برای رویارویی با افراد مخل امنیت عمومی در سطح جامعه در آماده باش کامل قرار دارد و با متخلفان قاطعانه برخورد می کند.
وی تصریح کرد: برنامه های مقابله با حوادث چهارشنبه سوری امسال از همان ابتدای سال در استان بوشهر آغاز و برخورد با توزیع کنندگان مواد آتش زا در دستور کار قرار گرفت.
عباس زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از اول امسال تاکنون 2 هزار و 460 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شده است.
وی اظهار کرد: در این راستا یکهزار و 977 دستگاه خودرو سنگین، کشنده و شوتی در استان بوشهر توقیف شد.
به گفته عباس زاده در ارتباط با کالای قاچاق میزان پرونده های تشکیل شده در سال جاری نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش نشان می دهد.
وی در ارتباط با شمار خودروهای توقیف شده نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 11 هزار خودرو شوتی(تندرو) در استان اعمال قانون شده که مدت زمان توقیف آنها در برخی موردها یک یا 2 روز و در برخی نیز مدت زمان توقیف خودروها تا یک ماه بوده است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر در ارتباط با تصادفهای منجر به فوت حوزه پلیس راه در استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار تصادفها در مقایسه با سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.
عباس زاده اظهار کرد: تصادف های حوزه راهنمایی و رانندگی به دلیل استفاده نکردن موتورسواران از کلاه ایمنی در استان اندکی افزایش نشان می دهد.
وی در ارتباط با جرائم سایبری نیز گفت: در استان از ابتدای سال جاری تاکنون 307 مورد جرائم سایبری گزارش و بیشتر آنها کشف شده است.
عباس زاده در ارتباط با تدابیر نوروزی فرماندهی انتظامی استان بوشهر افزود: در 75 نقطه استان از جمله ساحل و تفرجگاه ها ایستگاه های موقت پلیس مستقر می شود و در این راستا استان بوشهر همچون گذشته با امنیت ونظم کاملی پذیرای مسافران نوروزی است.
فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز برای نقاط حادثه خیز استان گشت های ترافیکی ویژه ای پیش بینی شده است.
وی در ارتباط با گشت های دریایی نیز گفت: اجرای موسیقی زنده در گشتهای دریایی ممنوع اعلام شده است.
عباس زاده در ارتباط با کشفیات موادمخدر استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون و270 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 51 درصد رشد نشان می دهد.
وی افزود: در این ارتباط 2 هزار و 800 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 419 نفر توزیع کنندگان خرد بوده اند.
عباس زاده با اشاره به کاهش 43درصدی جرائم خشن در سه سال گذشته گفت: میزان
وقوع جرائم خشن امسال در مقایسه با سال گذشته هفت درصد کاهش نشان می دهد.
وی یادآور شد: کشفیات جرائم خشن استان 103 درصد گزارش شده که 92 درصد آن مربوط به سال جاری و مابقی مربوط به سال های گذشته است.
فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: آدم ربایی در سطح استان تنها یک مورد گزارش شده که در کوتاه ترین زمان فرد مجرم شناسایی ودستگیر شد.
عباس زاده افزود: در موضوع قتل ها همه قتلها به جز 2 مورد کشف شده که از این دو مورد یک مورد قاتل شناسایی و درصدد دستگیری آن هستیم.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت های مسلحانه در استان بوشهر 40درصد کاهش نشان می دهد و عمده کشفیات نیز مربوط به سالهای گذشته است.
7212/ 6047 خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.