به گزارش ایرنا، سردار علی مویدی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهرافزود: اعتیاد پدیده و تهدید عصر حاضر است که بیش از مسائل زیست محیطی و حتی بمب اتم بشریت را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: شرایط کنونی ما نسبت به برخی از کشورها بسیار مطلوب تر است و با برنامه ریزی های متناسب برای پیشگیری از این پدیده شوم تلاش می شود.
مویدی اضافه کرد :دشمن در 3تا 4 دهه اخیر همواره سعی کرده تا مسئولان کشور را در خدمت به مردم ناکارآمد جلوه دهد که وارد کردن مواد مخدر به ایران یکی از گزینه ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از راههای مورد انتخاب دشمن برای نفوذ است، ادامه داد: دشمن همواره با دقت به دنبال شناسایی نقاط ضعف برای آسیب رساندن به ایران است تا در آن بخش سرمایه گذاری کند.
مویدی گفت: در کنار مصرف مواد مخدر سنتی، مصرف مواد مخدر صنعتی (قرص های روان گردان) در جامعه شایع شده که بیش از مواد مخدر سنتی آسیب داشته و هیچ درمانی را ندارد.
وی افزود: ایران هم اینک در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در دنیا صاحب نظر است، طوریکه امسال بیش از 40 درصد نسبت به سال گذشته در بخش پیشگیری اقدامات تاثیر گذار در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: بوشهر به دلیل اینکه یک استان صنعتی است با ظرفیت های مختلف در صنایع متعدد فعالیت های فراوانی دارد که نیازمند برنامه ریزی مناسب برای پیشگیری در بخش اعتیاد است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستادمبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تولید و کشت مواد مخدر در کشور افغانستان افزایش یافته است به همین دلیل امسال برای مسدود کردن مرزها با افغانستان اقدام شده است.
اسدالله هادی نژاد افزود: با توجه به حرکت جدی توزیع مواد مخدر در آینده از راه دریا، استانهای جنوبی در معرض خطر بسیار بالایی هستند که باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.
وی یادآورشد: با توجه با بستن مرزهای خشکی مواد مخدر از جنوب کشور افغانستان به پاکستان منتقل و از راه دریا به ایران انتقال می یابد که با این روند افزایش خرده فروش ها نیز پیش بینی شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: هم اینک 44 تشکل غیر دولتی و سازمانهای مردم نهاد (سمن) در حوزه مواد مخدر در این استان فعالیت دارند.
ارسطوترکمان منش افزود: از این میزان 24 تشکل در شش ماه نخست امسال و 20 تشکل در نیمه دوم ثبت و جذب این بخش شده اند.
وی اظهار کرد: از 24 تشکل که در نیمه اول امسال به ثبت رسیده اند 11 تشکل در حوزه درمان و 13 تشکل در حوزه فرهنگی، پیشگیری و صیانت فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: با این شمار تشکل فعال در این بخش 56 درصد رشد در کاهش آسیب مطابق با برنامه ششم توسعه صورت گرفته است.
ترکمان منش با تاکید بر اینکه تشکل ها می توانند در حوزه مبارزه با مواد مخد موثر واقع شوند، اضافه کرد: همچنین 25 تشکل دیگر علاقه مند به فعالیت در این بخش هستند که امیدواریم شرایط جذب آنها فراهم و با برنامه ریزی مناسب استفاده مطلوب داشته باشیم.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان بوشهر گفت: مجموع کشفیات مواد مخدر استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون حدود 9 تن است که از این میزان سهم کشفیات اداره کل اطلاعات چهار تن و 801 کیلوگرم، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهارتن و 115 کیلوگرم است.
سرهنگ پاسدار، علیرضا رزمی افزود: شمار افراد دستگیر شده در ارتباط با مواد مخدر در این مدت در استان بوشهر سه هزار و 435 نفر و 121 باند است و 550 نقطه نیز پاکشازی شده است.
وی اضافه کرد: مجموع کشفیات مواد صنعتی در مدت یادشده در استان بوشهر شامل 32 میلیون قرص روان گردان است.
رزمی ادامه داد: از این میزان سهم کشفیات گمرک شهرستان گناوه 12 میلیون و 676 هزار، دریابانی شهرستان گناوه 15 میلیون، اداره کل اطلاعات استان 401 هزار و 500، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سه میلیون و900 هزار قرص بوده است.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.