حسن ذبیحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با اجرایی شدن این طرح که از ابتدای اسفند ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد، فعالیت تیم های نظارتی تشدید و در این ارتباط از 426 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازرسی شد.
وی ادامه داد: در نیمه اول اسفند، 84 اخطاریه نواقص غیر بحرانی و 6 اخطاریه برای رفع نواقص بحرانی صادر شد که سه مرکز تهیه و عرضه مواد غذایی متخلف پس از انجام مراحل قانونی تعطیل و مهروموم و 22 نفر از متصدیان متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
ذبیحی بیان کرد: دراین مدت 51 مورد از انواع مواد خوراکی برای تشخیص و تعیین سلامت محصولات غذایی نمونه برداری و به آزمایشگاه ارسال شد.
وی گفت: جمع آوری و معدوم کردن 171 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از دیگر فعالیت های مربوط به این طرح بوده است.
مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: 578 مورد کلرسنجی از نقطه مصرف و 22 مورد نمونه برداری میکروبی آب نیز در سطح شهرستان باهدف اهمیت سلامت آب و نظارت بر آن انجام شده است.
وی همکاری مردم را در اجرای این طرح و دیگر برنامه های شبکه بهداشت و درمان ضروری دانست و گفت: شهروندان می توانند گزارش های مرتبط با تخلفات بهداشتی صنوف را به همکاران مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت اطلاع دهند و یا با شماره تلفن گویای 190 تماس بگیرند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشاردهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.