یونس خسروانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این ارتباط بازرسان غیر بومی به شهرستانهای مشمول این طرح اعزام شده تا بافندگان واقعی و غیرواقعی را شناسایی و درصورت فعالیت، آنها را بیمه کرده و اگر غیرفعال باشند بیمه آنان را قطع و سهمیه خالی شده را به واجدین شرایط اختصاص دهند.
وی اظهارکرد: اجرای این برنامه در مدت کوتاه امکان پذیر نیست و برای شناسایی فرش بافان واقعی با هماهنگی مسئولان منطقه ای سرکشی بصورت سرزده انجام خواهد شد.
وی گفت: در 10 سال گذشته طرحی به نام وام های زودبازده اجرا و درقالب آن بیش از هفت هزار کارت بیمه بافندگان در استان بوشهر صادرشد که عموم آنان فرش باف نبودند و تنها کارت و مجوز دریافت کردند و متعاقب آن بیمه شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: در این ارتباط قانونگذار به منظور کمک به کسانی که در این زمینه فعالیت دارند 7 درصد حق بیمه معین کرده و مابقی مشمول یارانه می شود.
وی یادآورشد: این درحالی است که در کشور اصل بر کامل بودن نرخ حق بیمه است بدین صورت که باید یک فردی 30 درصد دستمزد را مطابق ماده 28 قانون تامین اجتماعی پرداخت کند تا بیمه شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از مناطق فعال در زمینه تولید فرش بویژه گبه در روستای شول است.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.