به گزارش ایرنا، کریم حسین آبادی روز چهارشنبه در نشست توسعه پایدار فضای سبز شهری شهرداری های استان بوشهر در شهرداری گناوه افزود: فضای سبز از شاخص های هویت بخش شهر به شمار می رود و باید از این هویت حداکثر استفاده صورت گیرد.
وی اظهارکرد: مسئولان و کارشناسان فضای سبز باید گونه هایی را انتخاب و کشت کنند که متناسب با اقلیم و گیاه بومی و محلی منطقه بوده و نیاز به آبیاری زیاد نداشته باشد.
حسین آبادی گفت: شهرداری ها در اجرای طرح های فضای سبز باید براساس جمعیت و فضای شهری خود با درنظر گرفتن ایده و نگاه نو و دانش و بدون سلیقه اقدام کنند.
وی اظهارکرد: این درحالی است که خیلی از شهرداری ها بدون درنظرگرفتن این موضوع به سمت ایجاد فضاهای سبز چندین هکتاری می روند که هم هزینه بر است و هم سالها طول می کشد تا به اتمام برسد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر ادامه داد: مجموعه مدیران و کارشناسان فضای سبز شهرداری های استان در تعریف پروژه های عمرانی مرتبط مشارکت و اظهار نظر و ماهانه گزارش عملکردی ارایه دهند.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته کارشناسان فنی استانداری از فضاهای سبز شهرداری های استان بازرسی می کنند که یکی از شاخص های مدنظر استفاده از دانش وعلم در اجرای طرح هاست.
حسین آبادی گفت: توجه به محدودیت های آبی، اصلاح خاک، نگهداری، گونه های گیاهی متناسب اقلیمی برنامه وهدف مشخص از شاخص هایی است که باید در سرلوحه کاری مسئولان و کارشناسان فضای سبز شهری شهرداری ها قرار گیرد.
کارشناس مسئول فضای سبز دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: طرح جامع فضای سبز شهری در دستور کار دفتر فنی استانداری بوشهر است و دراین ارتباط کمیته ای تشکیل و چندین برنامه آموزشی و مطالعاتی برای اجرا توسط شهرداریها آماده شده است.
فرشته کازرونی افزود: از شهرداری انتظار می رود نسبت به دستورالعمل آموزشی عمل و برای برپایی دوره های آموزشی با هماهنگی مراکز فنی وحرفه ای و فرمانداری ها برنامه ریزی کنند.
در پایان این نشست که به همت دفتر فنی استانداری بوشهر و واحدفضای سبز و مدیریت پارک و میادین شهرداری گناوه باحضور مسئولان و کارشناسان فضای سبز شهری شهرداری های استان بوشهر برگزارشد، کارگاه آموزشی زیرنظر خادمی از اعضای کمیته فضای سبز استانداری بوشهر و استاد دانشگاه برگزارشد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی ** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.