محمد برجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 80 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد شهرستان خدابنده فعالیت دارند که بالغ بر 60درصد از آن ها در روستاها واقع هستند.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان شبکه های منسجم فعالیت های فرهنگی در محیط های پیرامون خود به ویژه در روستاها مطرح هستند، اظهار کرد: با همت و مشارکت فعالان مسجدی، دوره های آموزشی مختلفی در رشته های فرهنگی و هنری در سطح کانون ها برای اعضا و متقاضیان دایر می شود.
برجی با بیان اینکه با توجه به میزان فعالیت کانون ها، سالانه پنج تا 10 میلیون ریال تحت عنوان هزینه های جاری از سوی دبیرخانه کانون های مساجد به آن ها پرداخت می شود، افزود: محور فعالیت کانون های مساجد، بر مشارکت داوطلبانه اعضا آن ها متمرکز است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده گفت: امسال 17 درصد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که شامل رقمی حدود 320 میلیون ریال می شود، به این شهرستان اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 310 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارند که 63 درصد آن ها در مناطق روستایی واقع هستند.
به گفته مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان، 55 کتابخانه مخزن دار در سطح کانون های مساجد این استان دایر است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.