رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر امروز(یکشنبه 15 تیرماه) از بستری شدن 219 بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های این استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گزارش جماران، سعید کشمیری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری ‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۵۶ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۸ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۱۱۱ رسید که سن موارد فوت‌شده امروز بین ۳۶ تا ۸۲ سال است که جوان متوفی ۳۶ ساله هیچ‌گونه سابقه بیماری زمینه‌ای نیز نداشته است.

کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: از این تعداد در حال حاضر ۳۰ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نزدیک به ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این استان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۳۰۹ تخت اشغال شده که از این شمار ۱۴۹ مورد مثبت هستند.

کشمیری افزود: بر اساس آمارهای موجود ۶ درصد از بستری‌های ناشی از ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر زیر ۲۰ سال هستند و این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان نیز مصون از ابتلاء به این ویروس نیستند و باید با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کودکان و نوجوانان مراقبت کرد.

وی گفت: در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۹۶ تخت بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار هزار و ۶۲۶ تخت بیمارستانی دانشگاهی و مابقی غیردانشگاهی هستند، همچنین از این شمار ۲۰۰ تخت ویژه در استان وجود دارد.

کشمیری بابیان اینکه بیشتر بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۰ سال به بالا هستند، اضافه کرد: همچنین ۵۰ تخت دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه پیش‌بینی‌شده که در حال نصب و آماده سازی آن‌ها برای بیمارستان‌های مختلف هستیم.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: هرچند هنوز به مرحله کمک گرفتن از استان‌های دیگر در خصوص تأمین نیروی انسانی نرسیده‌ایم اما با توجه به خستگی مدافعان سلامت در استان برای استفاده از توان نیروهای فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه فراخوان داده‌شده است که در صورت نیاز از این افراد استفاده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان پس همه آحاد جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توجه داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.