رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان امروز(یکشنبه 15 تیرماه) گفت: کل استان قرمز است اما پروتکل کشوری براساس شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی گلستان با ارائه آخرین آمار در خصوص وضعیت شیوع کرونا در این استان، گفت: کل استان قرمز است اما پروتکل کشوری براساس شهرستان است.

به گزارش جماران، عبدالرضا فاضل بعدازظهر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طی دو هفته اخیر روند افزایش شیوع کرونا را در استان شاهد بودیم و این امر در شرق استان بیشتر اتفاق افتاد.

وی افزود: در اول خرداد هشت شهرستان سفید داشتیم اما اکنون علی آبادکتول، گرگان، آزادشهر و رامیان زرد بوده و بقیه قرمز هستند.

فاضل تصریح کرد: ترند شهر گرگان به سمت قرمز شدن بوده و ممکن است در ۴۸ ساعت آینده قرمز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷۵ بیمار بستری به کرونا در استان بستری بوده که ۲۷۵ نفر آنها در گنبدکاووس تحت مراقبت هستند.

فاضل بیان کرد: به سمتی پیش می رویم که ازدحام بیماران باعث شده که کل تخت‌های بیمارستان مختص کرونا شود و این عمل در بیمارستان پیامبر اعظم و خاتم الانبیا(ص) گنبد کاووس صورت گرفته است.

وی با بیان این که رعایت نکات بهداشتی می‌تواند ورودی ها را به بیمارستان کم کند، ادامه داد: با رعایت نکات بهداشتی و عدم ورود به اماکن شلوغ و زدن ‌ماسک و شستشودی دست‌ها می توان جلوی شیوع کرونا را گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که نمی‌توانیم بیش از این اکسیژن ساز و تخت بیمارستانی اضافه کنیم، گفت: شرق استان یک میلیون جمعیت دارد و کل تخت های موجود در این منطقه کمتر از هزار و ۵۰۰ تخت است، بنابراین تخت های بیمارستانی بیش از این کشش بستری بیماران را ندارند.

فاضل با اشاره به این که می‌توان از ماسک های خانگی استفاده کرد، گفت: طبق آخرین بررسی‌ها زدن ماسک ۸۵ درصد از شیوع کرونا جلوگیری می کند.

وی با اشاره به ابتلای ۲۰۰ نفر از همکاران حوزه بهداشت و درمان استان گلستان، بیان کرد: این عدد براساس تست های انجام شده بوده و ممکن است خیلی ها هم مبتلا شده و تستی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: میانگین مرگ ناشی از کرونا در دو هفته اخیر هفت نفر بوده و روز گذشته استثناً ۱۵ مورد مرگ ناشی از کرونا در استان داشتیم.

فاضل با بیان این که اکثر بیماران مبتلا به کرونا بیش از ۵۰ سال سن دارند، اضافه کرد: کل استان قرمز است اما پروتکل کشوری براساس شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.