احمد دشتی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید  با حضور مدیرعامل شرکت سیمان بهبهان استان خوزستان و با محوریت صادرات  افزود:  صادرات سیمان با استفاده از شناورهای فلزی از اسکله تجاری این بندر به کشور کویت که فاصله نزدیک با دیلم دارد، راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورت تحقق این طرح روزانه بیش از پنج هزار تن سیمان از این بندر به کشور کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر خواهد شد.

دشتی گفت: تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی مربوطه همکاری لازم برای تسهیل در روند صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را داشته باشند.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری دیلم گفت: اداره‌های گمرک، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندارد و تعاونی لنجداران آمادگی خود را برای همکاری با صادر کننده سیمان اعلام کرده‌اند.

وی افزود : باتوجه به اینکه زندگی و معیشت مردم این شهر از دیرباز تاکنون به دریانوردی، صیادی و گمرک وابسته بوده باید زمینه بهره‌برداری و بهره‌مندی بیشتر از این نعمت خدادادی برای آنان فراهم شود.

سرپرست فرمانداری دیلم اضافه کرد: بندر دیلم با مساحت سه هزار هکتار محیط بندری  و بارانداز، ۸۴ متر طول اصلی تجاری با چندین شرکت بارگیری و تخلیه از گمرکات، جزو بنادر باسابقه استان بوشهر و جنوب غرب کشور محسوب می‌شود که با ارتقای فعالیت‌های تجاری بویژه صادرات و واردات، پیشرفت و رونق اقتصادی منطقه سیر فزاینده‌ای خواهد گرفت.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا و مراودت تجاری با کشورهای همسایه خلیج فارس وابسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.