مهرداد قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان افزون بر هشت هزار تن سنگ با کاربرد نمای ساختمان و تزئینی زیورآلات آبی رنگ،از تنها معدن سنگ تزیینی شهرستان لردگان در سال گذشته استخراج شد.

وی گفت: معدن سنگ تزئینی رنگ آبی کمیاب فلارد لردگان به دلیل رکود اقتصادی و موانع صادرات تا سال ۹۲ غیر فعال بود.
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید سالیانه سنگ مرمریت آبی این استان را بیش از ۱۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در صورت آماده شدن زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی، کارخانه فرآوری محصول نیز امسال در منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: در دو سال گذشته دولت دوازدهم نیز هفت معدن نیمه فعال و راکد استان فعال شد که این امر موجب تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی شد.

به گفته وی، با فعال شدن هفت معدن غیرفعال، زمینه اشتغال ۴۳ نفر نیروی کار جدید فراهم شد و معادن جدیدی که در فاز تولید قرار گرفته است، در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، بروجن، بن، فارسان و کیار است. 
وی افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در این دولت، نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است. 

سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اکنون به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است. 
قاسمی، سنگ لاشه، سنگ‌نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک‌نسوز، سنگ‌های تزئینی و مواد اولیه سیمان را از محصولات معادن فعال عنوان کرد و گفت: به طور میانگین سالانه حدود پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود. 
به گزارش ایرنا، ۱۸۶ معدن با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و۵۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.