عبدالحمید حمزه پور روز یکشنبه در دیدار با فرماندار گناوه افزود: استان بوشهر بیشترین مجوز آب شیرین کن را در کشور گرفته‌است و هم‌اینک حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب در این استان در دست اجرا است.

وی اظهارداشت:  بزرگ‌ترین آب شیرین کن در این استان مربوط به بندر بوشهر با ظرفیت تولید ۳۵ هزارمترمکعب و ۲۸ هزار مترمکعب در سیراف در دست اجرا  و در دیگر شهرهایی نیز دلوار و تنگستان نیز کار می‌شود.

وی اظهارداشت: حدود ۴۰ هزارمترمکعب نیز در برنامه مناقصه رفته و سرمایه گذار آن مشخص شده‌است.

وی گفت: سهمیه آب شیرین کن برای گناوه باتوجه به اینکه نیاز به اخذ مجوز از تهران دارد باید بررسی و مطالعه انجام شود که در این زمینه به همکاری فرماندار نیاز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه دغدغه تامین فرمانداران آب است، افزود:  باتوجه به اینکه بطور میانگین حدود ۸۰ درصد منابع آب استان بوشهر  خارج از این استان تامین می‌شود می‌طلبد با یک برنامه‌ریزی از این نعمت الهی حداکثر استفاده و بهره‌وری با مدیریت صحیح انجام و از هدررفت آن جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در شرایط موجود کرونایی بحث آب کمتر از بهداشت نیست و بنا به نیاز باید در مدیریت صحیح و بهینه از آن همگان مشارکت و همکاری کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: طرح جامع مطالعه آب شهر گناوه باید انجام و به روز شود.

وی گفت: در طرح مطالعه آب این شهر کاهش هدررفت  و وضعیت موجود سکونت‌های جدید مهم است و اگر قرار است خط لوله‌ای ایجاد شود بر اساس اطلاعات و نقشه صورت گیرد.

حمزه پور افزود: در بیشتر شهرهای استان کمبود مخزن داریم و برای شهر گناوه نیاز به گزارش جامعی است که باید در آن مطالعه زیربنایی، جمعیت، توسعه و افق شهر لحاظ تا بتوانیم مجوز آن را از تهران اخذ کنیم.

وی ادامه داد: ۱۶۰۰ متر لوله گذاری خطوط شبکه آب  محله نوروز گناوه باوجود محدودیت های منابع مالی امسال باید  با همکاری شهرستان بصورت جهادی اجرایی شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بازسازی خط برازجان به  گناوه حدود ۶ کیلومتر کامل صورت گرفته و وارد مدار شده و برای ۱۲ کیلومتر این خط تلاش خواهیم کرد و نیاز به پیگیری شهرستانی دارد.

وی بیان کرد: بازسازی شبکه آب روستاهای گناوه بویژه در مناطقی که هدر رفت دارد در برنامه کاری است که  به مطالعه و نیازسنجی و همچنین همکاری و ظرفیت دهیاران نیاز است.

حمزه پور افزود: امسال دو طرح آب و فاضلاب گناوه  به مناقصه رفته و بزودی پیمانکار آن انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: از فرماندار گناوه انتظار و توقع داریم نسبت به اعمال تبصره ۳ در قبوض آب مشترکان گناوه تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

وی افزود: مبالغ جمع‌آوری شده از محل تبصره ۳ که به ازای هر لیتر حداکثر چهار ریال است، در قبوض مشترکان افزوده و تنها صرف هزینه های خود شهر با نظارت فرماندار و شورای اسلامی شهر خواهد شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و آب آشامیدنی مردم آن از سدکوثر تامین می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.