آنان اظهار داشتند: با توجه به گرمسیری بودن منطقه و نیاز مبرمی که به  آب در این وضعیت بحرانی بخاطر شیوع ویروس بیماری کرونا  وجود دارد، نباید با کمبود و حتی قطعی آب مواجه شوند.

عده‌ای از آنها مدعی هستند حتی با وجود استفاده از تلمبه نیز با افت شدید و برخی مواقع با قطعی آب مواجه شده‌ایم.

شهروندان دیلم یادآور شدند:  با توجه به وضعیت بحرانی کنونی و الزام به توصیه و نکات بهداشتی، کمبود و قطعی‌های آب با وجود اینکه هنوز در فصل بهار هستیم توجیهی ندارد و باید مسئولان مرتبط پاسخگو باشند و برای برطرف کردن این مشکل چاره اندیشی کنند.

مدیر آب و فاضلاب دیلم گفت: مصرف آب شهروندان دیلمی با شیوع ویروس کرونا به منظور رعایت بهداشت فردی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته‌است.

مهدی شولی افزود: به  همین دلیل امسال زودتر از سال‌های گذشته مصرف آب در این شهر به اوج رسیده و باعث شده‌است در مناطقی از شهر در ساعت‌های پیک با افت فشار آب یا قطعی موقت روبرو شویم.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکل این مناطق نیاز به تغییراتی در شبکه توزیع است که در این ارتباط در ماه گذشته قرارداد عملیات نوسازی ۲ کیلومتر از شبکه توزیع با پیمانکار منعقد شده‌است.

مدیر آب و فاضلاب دیلم گفت:  در قالب پیمان منعقدشده، تغییراتی در شبکه توزیع و نحوه توزیع آب انجام خواهد شد تا ضمن توزیع متعادل و عادلانه در آب شهر، قطعی در نقاط مشکل دار بویژه منطقه بسیجیان  برطرف شود.
وی بیان کرد: به منظور برطرف کردن افت فشار خرید و راه‌اندازی سیستم هوشمند کنترل فشار پمپ‌های خط ورودی شهر در دست پیگیری است.

شولی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد قطعی و افت فشار کمتری در آینده در شبکه توزیع آب شهر ایجاد شود، گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف بهینه مردم شهرستان، تابستان کم تنش آبی داشته باشیم.

شهرستان دیلم با ۳۵ هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.