به گزارش خبرنگار مهر، نرگس عبیدی عصر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: در صورت برنامه‌ریزی مناسب هیچ مشکلی برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی با اشاره به نوبت دهی اینترنتی برای اهدا خون تصریح کرد: مردم در ماه مبارک رمضان در شهرهای کنگان، برازجان و بوشهر صبح از ساعت هشت الی ۱۳ و در شهر بوشهر و گناوه نیم ساعت بعد از افطار تا ساعت ۲۴ شب می‌توانند به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

عبیدی گفت: از زمانی که ویروس کرونا شایع شد و همه ترس از این بیماری داشتند، مردم در خانه ماندن را انتخاب کردند به همین دلیل میزان مراجعه به انتقال خون کاهش یافت، این وضعیت باعث شد که از ۱۰ فروردین ذخایر خون استان بوشهر کم شود بر همین اساس فراخوانی شد و مردم به کمک آمدند و اکنون باهمت مردم نیازمندی بیمارستان‌ها و بیماران به تزریق خون تأمین‌شده است.

وی اضافه کرد: به مردم اطمینان دادیم هرکسی به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کند با توجه به اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده است خطر آلودگی به کرونا وجود ندارد.

عبیدی گفت: با توجه به برگزاری میز سلامت هرکسی بخواهد اقدام به اهدای خون کند در بدو ورود درجه حرارت وی کنترل و به او دست کش و ماسک داده می‌شود و این باعث می‌شود مردم اطمینان یابند که بهداشت عمومی آن‌ها موردتوجه است و ضدعفونی همه سطح‌ها روزانه دو بار انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهری تأکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به ماه مبارک رمضان و تأمین مناسب ذخایر خونی در این ماه حضور مستمر و برنامه‌ریزی‌شده‌ای داشته باشند تا ذخایر خون مناسب بماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.