دکتر نرگس عبیدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برهمین اساس در سال جاری با وجود شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و درخانه ماندن مردم در فروردین امسال ۲هزار و ۷۶۸ مورد خونگیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین با راه‌اندازی ۲ پویش "با اهدای خون بانوان هر خانه یک پایگاه اهدا خون" و "هنرمند اهدا زندگی" اهدای خون توسط بانوان این استان ۴۵درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

عبیدی از پاسخ مثبت مردم به فراخوان پایگاه انتقال خون استان بوشهر در شرایطی که استان با کمبود فرآورده‌های خونی روبرو شده بود، قدردانی کرد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت فرآورده‌های خونی استان بوشهرخوب است اما نیاز به اهدای خون با توجه به وجود بیماران نیازمند همیشگی است زیرا این افراد باید خون تازه دریافت کنند پس نیاز است هر روز افرادی باشند که برای اهدا اقدام کنند.

عبیدی بر ضرورت اهدای خون مستمر و برنامه‌ریزی شده برای برطرف کردن نیاز خونی افراد نیازمند تاکید کرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هر سال دچار کاهش مراجعه می‌شویم انتظار می‌رود مردم با برنامه‌ریزی مناسب در پایگاه‌های انتقال خون حاضر باشند تا  همچنان ذخایر خونی استان در شرایط مناسبی باشد و با کمبود روبرو نشویم.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در کنار ۵۰۰ بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر نیاز به خون احساس می‌شود.

عبیدی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شود تا آلودگی به صفر برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.