محمد بازیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به  بازگشایی بازار و شلوغی شهر که احتمال شیوع کووید ۱۹  را به‌شدت افزایش‌ داده، این  شبکه تصمیم  گرفت با اعزام گروه‌های بازرسی برای بازدید و نظارت بر اجرای موازین بهداشتی مصوب در واحدهای صنفی، گامی در مسیر کاهش احتمال مبتلاشدن به این بیماری بردارد.

وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه طرحی با ۱۸ سئوال شامل موازین بهداشتی صنوف، به‌منظور آموزش و پایش عملکرد صاحبان واحدهای صنفی در بازار گناوه صورت گرفته از آنان خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران با بازرسان اعزامی شبکه همکاری کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: مرکز تجاری گناوه شامل ۶۳ پاساژ و هزار و ۸۶۶ باب مغازه است که گروه بازرسان شبکه بهداشت و درمان روزانه آن‌ها را نظارت و بررسی در زمینه مسایل بهداشتی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان  گناوه ظرفیت تبدیل‌شدن به کانون شیوع بیماری را داشت، گفت:  بسته شدن بازار در ابتدای اسفند ۹۸ کمک بسیار بزرگی در کاهش ابتلای ساکنان شهر و حتی استان بوشهر به کووید ۱۹ داشت.

بازیاری بیان کرد: ثابت ماندن آمار ابتلا به این بیماری در گناوه در چند روز اخیر روی عدد ۲۲ نشانگر  بالا بودن مطالبه‌گری و سواد سلامت مردم و عملکرد مطلوب مدافعان سلامت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه افزود: هر فردی ممکن است ناقل بیماری کووید ۱۹  باشد و عاقلانه است که با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مکان و دست‌ها احتمال ابتلای خود را به کرونا پایین بیاوریم.

وی با تقدیر  از مردم برای همکاری با مدافعان سلامت، گفت: مردم در ۱۲ ماه گذشته در کنار متولیان برای سلامتی همشهریان خود از هیچ‌گونه کمک و همراهی دریغ نکرده‌اند و اکنون وظیفه ما است به آن‌ها نشان دهیم  در کنار و برای سلامت آنان مبارزه می‌کنیم.

بازار تجاری گناوه از بدو شیوع ویرووس کرونا در حرکتی خودجوش از ۶ اسفند ۹۸ اقدام به تعطیلی و تا ۳۰ فروردین ادامه داشت و بنا به تمیم ستاد مقابله با کرونا  شهرستان از ۳۱ فروردین اجازه بازگشایی یافتند.

بازار تجاری گناوه از بازارهای معروف و پرمشتری در کشور و استان بوشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.