حجت الاسلام محمود اسدی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی رزمایش همدلی تحت عنوان مواسات و کمک‌های مومنانه در بخشداری امام حسن افزود: قرارگاه رزمایش مواسات بنا به فرمایش مقام معظم رهبری با درایت نماینده  ولی فقیه در استان بوشهر تشکیل شده‌است و در این شهرستان و بخش امام حسن نیز برپا خواهد شد.

وی اظهارداشت: علاوه بر شناسایی افراد نیازمند آسیب دیده معیشتی و اقتصادی از بیماری کرونا، هماهنگی و مدیریت در جمع‌آوری و توزیع بسته‌های حمایتی و مالی  مردم و نهادها از وظایف قرارگاه مواسات است که در اولین روز از ماه مبارک رمضان اولین مرحله این طرح مومنانه انجام خواهد شد.

امام جمعه دیلم با بیان اینکه طرح مواسات و کمک‌های مومنانه مساعدت به همنوعان همانند زارعت است که خداوند به آن برکت و هر یک دانه،  صد دانه می‌شود ، گفت: انفاق نیز همانند زراعت  به مال و دارایی مومن برکت عطا می‌کند.

وی اظهار داشت: انفاق از سنت حسنه دین مبین اسلام است که در همه مواقع و ایام از جمله ماه مبارک رمضان که ثواب آن چندین برابر می‌شود، نیکو و پسندیده است.

امام جمعه بخش امام حسن گفت: مردم نجیب و شریف ایران اسلامی بویژه این منطقه نشان دادند که در همه بحران و عرصه‌ها و وضعیت خاص کنونی که بیماری کرونا برخی هموطنان را دچار زیان و خسارت اقتصادی کرده و در تنگنای معیشتی قرار داده به یاری و کمک همنوعان خود می‌شتابند.

حجت الاسلام عباس کثیر افزود: از شرکت های نفتی مستقر در این بخش باتوجه به توانمندی و داشته‌ها و سوابق خدماتی خوبی که در همراهی و مساعدت به محرومان و نیازمندان منطقه داشته‌اند،  توقع کمک و یاری و مساعدت بیشتری از آنان داریم.

وی اظهارداشت: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش همکاری و  مساعدت در اجرای رزمایش مواسات بویژه شناسایی افراد نیازمند داشته باشند.

بخشدار امام حسن گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور در این بخش نیز اقدام‌های جدی و شبانه‌روزی در برابر این بیماری صورت گرفت که جا دارد از همه عوامل اجرایی بویژه همراهی و همکاری حوزه مقاومت بسیج سیدالشهدا(ع)، مردم، نیروی انتظامی و بسیج و سپاه، هلال احمر، شرکت نفت فلات قاره و سایر نهادهای دولتی و مردمی تقدیر کنم.

کریم خلیفه لیراوی افزود: همه ما بنا به وظایف شغلی و انسانی و شرعی همانند بحران‌های گذشته نهایت همکاری و مساعدت در اجرای طرح رزمایش مواسات داشته باشیم.

در این نشست تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد  رزمایش مومنانه در قالب طرح مواسات و کمک‌های مومنانه متشکل از مرکز نیکوکاری، حوزه  مقاومت و دفتر امام جمعه بخش با محوریت دفتر امام جمعه تشکیل  شود.

تهیه بسته های معیشتی و کمک های نقدی توسط شرکت نفت منطقه بهرگان،پترو امید آسیا و شرکت آریا نفت شهاب با توجه به منابع موجود و ظرفیت نیروی انسانی، واریز کمک‌های نقدی به شماره کارت ۵۵۶۷-۲۸۶۷-۹۹۸۱-۶۰۳۷ یا شماره حساب ۰۱۱۳۵۴۵۰۴۰۰۰۰ بانک ملی بنام آقایان مرادی و آقاجری ، تهیه لیست نیازمندان فاقد پوشش نهادهای حمایتی توسط شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش، شناسایی خیران و استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی آنان، تحویل اولین بسته کمک‌های مالی و معیشتی در قالب رزمایش مومنانه به دفتر امام جمعه بخش از دیگر تصمیم‌های نشست رزمایش مواسات در بخش امام حسن است.

بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و درجوار تاسیسات مهم نفتی بهرگان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.