فرهاد قلی نژاد روز شنبه در این رابطه افزود: همچنان حفاظت از منطقه و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز بر عهده ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر است و جای نگرانی برای عشایر منطقه کوه سیاه وجود ندارد.

وی بیان کرد: فعالیت برخی از علاقه مندان و دوستداران طبیعت در قالب سازمان‌های مردم نهاد در منظقه کوه سیاه تنها جهت همیاری و آموزش جوامع محلی بوده و هیچ فردی مجاز به انجام وظایف قانونی ماموران یگان حفاظت محیط زیست ندارد.

قلی نژاد ادامه داد: فعالیت همیاران طبیعت و علاقه مندان در روزهای اخیر نیز در جهت حفاظت از منطقه و آموزش جوامع محلی در راستای پیشگیری از شکار غیر مجاز صورت گرفته است که راهنمایی و تذکرهای لازم در خصوص رعایت چارچوب قانونی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی ارائه و مقرر شد هر گونه فعالیت و آموزش های لازم با مجوز و هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت پذیرد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر لزوم همکاری همه عشایر و ساکنین منطقه در جلوگیری از شکار غیر مجاز و تخریب منطقه کوه سیاه گفت: منطقه کوه سیاه یکی از ارزشمند ترین مناطق طبیعی استان بوشهر بوده که حفاظت از آن و جلوگیری از شکار گونه‌های حیات وحش آن بسیار ضروری است.

قلی نژاد اظهار داشت: هم اکنون شکار در منطقه یاد شده ممنوع و غیر قانونی است و حفاظت از آن نیازمند مشارکت و همکاری همه عشایر است.

وی عنوان کرد: هر گونه برنامه حفاظتی محدودیتی برای حق عشایر از چراگاه‌های آنها در منطقه شکار ممنوع وفق قوانین ایجاد نخواهد کرد و از عشایر منطقه تقاضامند است به شایعه ممنوعیت چرا یا واگذاری چراگاه‌ها توجه نکننده و با ماموران یگان حفاظت محیط زیست همکاری لازم را در حفاظت از منطقه داشته باشند.

منطقه کوه سیاه در شمال استان بوشهر به عنوان یک منطقه شکار ممنوع مصوب و هر گونه شکار گونه های جانوری در این منطقه ممنوع و غیر قانونی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.