کامبیز محسن سلطانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۴ متخلف صید غیرمجاز که اقدام به صید چند قطعه ماهی قزل آلای خال قرمز تحت حفاظت محیط زیست در رودخانه روستای منجیر بخش کجور کرده بود، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این صیادان متخلف ادوات ماهی گیری ضبط شد و این متخلفان بعد از تشکیل پرونده تخلف، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مسئول منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نیز از دستگیری یک شکارچی متخلف به همراه یک اسلحه کمرشکن غیر مجاز در جنگل ماشلک توسط نیروهای یگان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خبر داد.

مهدی کیا هیرتی افزود: با دستگیری این شکارچی غیرمجاز تعداد شکارچی غیرمجازی که از ابتدای امسال در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی نوشهر دستگیر شدند به ۳ شکارچی رسید.

وی خاطرنشان کرد: در روز طبیعت امسال نیز در منطقه جنگل ماشلک نوشهر یک شکارچی با اسلحه گلوله زن قاچاق ۲ شوکای ۲ و ۳ ساله که یکی از آنها آبستن نیز بود را شکار کرده بود که توسط نیروهای یگان به همراه ۲ لاشه شوکا بازداشت و تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: همچنین در ابتدای امسال نیز یک شکارچی در منطقه ناصر آباد بخش کجور به همراه اسحله غیرمجاز توسط نیروهای یگان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی دستگیر شد.  
۲۲۰ هزار هکتار در البرز مرکزی در شهرستان نوشهر منطقه حفاظت شده است و برای هر ۵۰ هزار هکتار تنها یک محیط‌ بان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.