شاهرخ محمودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از دریافت گزارش همیاران طبیعت مبنی بر تردد یکدستگاه خودروی وانت حامل کیسه‌های زغال نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی همراه با نیروهای پلیس آگاهی به محل اعزام شدند.

وی افزود: بعد از مشاهده خودروی وانت پیکان، دستور توقف آن صادر و در بازرسی از آن ۳۱ کیسه زغال قاچاق کشف و ضبط شد و محموله به همراه خودرو به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال داده شد.

ر ییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: پرونده این تخلف تشکیل و بعد از تکمیل مراحل اداری آن به مراجع قضایی ارسال می‌شود تا با خاطیان و متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی با بیان اینکه با متخلفان و قاچاقچیان ذغال با تمام توان برخورد خواهیم کرد و از تمام امکانات خود برای جلوگیری از قاچاق چوب و تولید زغال استفاده خواهیم کرد، گفت: در سالیان اخیر افراد فرصت طلب اقدام به تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی کرده که این مساله به تهدیدی جدی برای بقای جنگل های شهرستان تبدیل شده است.

محمودی، زغال گیری از درختان را یکی از معضلات خطرناک جنگل‌های زاگرس دانست و اضافه کرد: افراد سودجو و خاطیان بدون توجه به تاثیرات مثبت و سازنده‌ای که درختان جنگلی در زندگی و بقای جامعه دارند به زغال گیری اقدام کرده و با سهل انگاری میراثی را که از گذشته به یادگار مانده از بین برده و زمینه ساز نابودی جنگل‌های زاگرس و به تبع آن جنگل‌های شهرستان مریوان را فراهم می‌کنند.

وی تاکید کرد: مردم فهیم و طبیعت دوست گزارش قطع درختان جنگلی، زغال گیری از درختان و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی و بازدید به عمل آمده و با همیاری همدیگر گامی سبز برای حفاظت از این امانت الهی برداریم.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد، شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.