فرهاد قلی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با تشکل‌های زیست‌محیطی فعال در استان بوشهر افزود: عمده مشکلات این تشکل‌ها بعد از روند ثبتی، اعتباراست که باوجود این مشکلات سمن‌ها فعالیت خود را به صورت منسجم در استان ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: باتوجه به جایگاه سمن‎ها برنامه جامع آموزش زیست‌محیطی با همیاری تشکل‌های زیست‌محیطی فعال در استان بوشهر تدوین شود.

قلی نژاد ادامه داد: در این رابطه با بکارگیری امکانات کافی و لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، همراه و همگام با سمن‌های محیط ‌زیستی برای پیشبرد اهداف بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه مدت حفاظت محیط‌ زیست جهت تسریع روند دستیابی به توسعه پایدار در استان تلاش می‌شود.

وی بیان کرد: سه محور اساسی ایجاد توسعه پایدار همگامی با حفظ محیط‌ زیست، نظرسنجی از تشکل‌های زیست‌محیطی و حمایت از آنان در حوزه آموزش است و در این زمینه باید برنامه جامع آموزش زیست‌محیطی با همیاری تشکل‌ها در استان بوشهر تدوین شود.

قلی نژاد ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی برای بررسی مشکلات مربوط به سمن‌ها و رفع موانع موجود با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر نشست‎های متعددی با مدیران مرتبط استانی از جمله مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری بوشهر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: از تشکل‌های زیست‌محیطی دعوت می‌شود تا در کمیته ارزیابی زیست‌محیطی حضورداشته ونظرهای موثر خود را ارائه دهند.

قلی نژاد اظهارداشت: اعضا تشکل‌ها هر سه ماه یک‌بار دستاوردهای خود را ارائه دهند تا با همکاری و تعامل با یکدیگر بتوانیم مسائل و مشکلات زیست‌محیطی را مرتفع کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.