به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسین دلشب پیش از ظهر امروز  در نشست با سازمان‌های محیط زیستی استان بوشهر مساحت مناطق حفاظت شده این استان را  167 هزار هکتار دانست  و اظهار داشت:  6.5 درصد مساحت استان بوشهر اراضی حفاظت شده محیط زیست پوشش می‌دهد که زیستگاه انواع پرندگان و جانواران است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای مناطق متعدد حفاظت شده و شکار ممنوع است  افزود: در مجموع مساحتی افزون بر 258 هزار و 743 هکتار  اراضی حفاظت شده و شکار ممنوع  در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر  است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد نقش مهم و تاثیرگذاری در مناطق یاد شده دارند افزود: تداوم جنبش مردمی انجمن‌های محیط زیستی از اولویت‌های این اداره کل است به‌گونه‌ای که مردم استان بوشهر با علاقه و رغبت بسیار بالایی در پی تاسیس سمنهای محیط زیستی هستند.

دلشب از افزایش 11 برابری تشکیل سمن‌های محیط زیستی در استان بوشهر خبرداد و گفت: در راستای توسعه شبکه‌های سمن‌های محیط زیستی، تعداد سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی استان بوشهر 11 برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه اکنون  برای 22 انجمن زیست محیطی مجوز صادر شده است خاطر نشان کرد:  در ابتدای این دولت در سال 92  در استان بوشهر فقط دو انجمن محیط زیستی دارای مجوز بودند که اکنون با افزایش 11 برابری به 22 سمن محیط زیستی افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: رشد 11 برابری سمن‌های محیط زیستی در استان بوشهر حاکی از شناخت بیشتر شهروندان دغدغه‌مند نسبت به مسئولیت‌های زیست محیطی است که این‌چنین خود را در تداوم جنبش مردمی انجمن‌های محیط زیستی نشان داده است.

دلشب با بیان اینکه فرایند صدور مجوز سمن‌های محیط زیستی در استان بوشهر ادامه دارد  گفت:  30 انجمن محیط زیستی درحال حاضر در فرآیند  اخذ مجوز هستند که امیدوارم هرچه زودتر مراحل قانونی دریافت مجوز در هیئت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد طی شود و به جرگه انجمن‌های دارای مجوز حوزه محیط زیست استان بوشهر بپیوندند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608875
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.