مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اظهار داشت: امسال میزان بارش باران در سطح استان بیش از میانگین سالانه بوده است.

علی محمدی اضافه کرد: در حالی که میانگین بارش سالانه باران در استان بوشهر ۲۵۰ میلیمتر است، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۳۹۰ میلیمتر بارش باران در استان ثبت شده است.

وی ادامه داد: بارندگی‌های اخیر باعث آبگیری سدها و منابع تغذیه مصنوعی در سطح استان شده است و تقویت سفره‌های زیرزمینی استان را در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آبگیری ۱۰ میلیون مترمکعبی در سد رئیس‌علی دلواری خاطرنشان کرد: در حالی حاضر ذخیره آب در مخزن این سد به ۳۳۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی همچنین از آبگیری سد ارغون کلمه در شهرستان دشتستان خبر داد و اضافه کرد: فرازبند سد در حال ساخت باغان نیز در بارندگی‌های امسال با عملکردی موفق سبب تأخیر و کنترل جریان سیلاب شد.

محمدی با بیان اینکه سد تنگ ارم نیز با حداکثر ظرفیت آبگیری شده است تصریح کرد: با توجه به ممنوعه بودن دشت‌های استان بوشهر، این آبگیری سدها و طرح‌های تغذیه مصنوعی استان باعث تقویت سفره‌های زیرزمینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.