دکتر یحیی رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: داروهای بیماران دارای ویروس کرونا در قالب ۲ محموله به صورت کامل تأمین‌ و در همه بیمارستان‌های استان توزیع‌ و به صورت ذخیره نیز در اختیار داریم.

وی تاکید کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و پیگیری‌های صورت گرفته محموله جدید نیز به زودی وارد استان بوشهر خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به تشکیل ستاد بحران در سازمان غذا و دارو برای مقابله با کرونا به صورت شبانه‌روزی با این سازمان در ارتباط هستیم و اگر مشکل و کمبودی وجود داشته باشد به سازمان منعکس‌ و موارد مورد نیاز تامین می‌شود.

رضایی افزود: تاکنون بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل، ۲۰۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی در اندازه‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های تولیدی در داخل و خارج از استان، ۴۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و N۹۵ و  ۱۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی لاتکس تامین و در بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان توزیع‌ شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: در زمان حاضر در داروخانه‌های این استان  در خصوص ژل و محلول ضدعفونی‌کننده کمبودی وجود ندارد.

وی افزود: به منظور تامین نیاز ماسک موردنیاز استان بوشهر کارگاه‌های مختلف اداره کل فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های لازم به منظور استریل بودن ماسک با مجوز و نظارت این معاونت ایجادشده و با رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید و عرضه ماسک در استان کرده‌اند.

رضایی اظهارداشت: باتوجه به نیاز دستکش‌های یک بار مصرف برای عموم مجوزهای لازم برای تولید این نوع دستکش‌ها از سوی یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر در شهرک صنعتی بوشهر داده شده است.

وی بیان کرد: افرادی که در منزل و محلی که آب و صابون وجود دارد، می‌توانند دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل شست و شو داده و ضدعفونی کنند که در این صورت هیچ نیازی به محلول و یا ژل شست و شو نیست.

رضایی اضافه کرد: افراد برای ضدعفونی سطح‌ها می‌توانند از محلول آب و وایتکس به میزان ۱ به ۹ استفاده کرده و پس از مصرف در محیط‌های بسته درب و پنجره‌ها را باز گذاشته تا محلول به صورت کامل خشک شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر  از مردم  خواست از مصرف خوراکی الکل اتانول به‌شدت پرهیزکرده زیرا هیچ تاثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان آن ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.