علی آشتاب روز شنبه در حاشیه بهره برداری از این واحد تولیدی اظهار داشت: در حال حاضر این مجموعه با ظرفیت ۳۰ نفر اشتغالزایی ماسک های استاندارد و مورد نیاز شهروندان را برای عرضه در داروخانه ها تولید می کند.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی لازم برای ارتقای تولید این واحد به ۱۵ هزار عدد ماسک در روز انجام شده که به زودی با افزایش تعداد نیروی انسانی محقق می شود.

آشتاب گفت: همچنین چهار کارگاه خانگی تولید ماسک نیز با همکاری این واحد تولیدی و دریافت مواد اولیه از این واحد فعال هستند.

پیش از این نیز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: مقدمات راه اندازی یک سامانه برای ثبت مشخصات سرپرستان خانوار و توزیع ماسک از این طریق در استان فراهم شده  و  همزمان با این اقدام مجوز فعالیت سه مرکز تولید ماسک توسط دانشگاه صادر شده که پس از راه اندازی سامانه، سهمیه هرخانوار مشخص شده و  از طریق داروخانه های عامل تحویل می شود.

استاندار لرستان نیز پنجشنبه هفتم فروردین ماه در سخنانی اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقداماتی برای تهیه ماسک انجام داده اند و تا هفته آینده با ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک به طور کامل فعال می شوند.

س‍ید موسی خادمی در بازدید از از شرکت بیولوژیکی شهید رسولی (الکل سازی نصر) خرم آباد افزود:‌ بعضی از واحدهای تولیدی- صنعتی و همچنین تولیدی‌های بومی برای تامین ماسک مورد نیاز استان اقدام کرده‌اند که تا هفته آینده می‌توانند حدود سه میلیون ماسک را وارد بازار کنند.

وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: پیرو مصوبات جلسه قبلی قرار است با تشکیل یک کمیته تخصصی تامین و توزیع ماسک در استان ساماندهی شود تا این مشکل که در سطح کشور نیز وجود دارد برطرف شود.

تا نهم فروردین ماه تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در لرستان به ترتیب۶۳۷ و  ۴۵ نفر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.