دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ۱۰ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش ویروس کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام‌شده‌ زنی ۲۹ ساله ساکن بوشهر است که قبل از بروز علائم در مراسم ختم در یکی از روستاهای شهرستان دشتی که در آن افرادی از استان قم هم حضور داشتند، شرکت کرده بود، این بیمار پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

وی ادامه داد: ۲ مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان گناوه هستند که یکی از آنها مردی ۱۴ ساله است که مادرش سابقه سفر به شهرستان الیگودرز را داشته و نمونه آزمایش ویروس کرونای وی نیز مثبت شده بود و دیگری مردی ۵۰ ساله و مغازه‌دار است که هر دو پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و در زمان حاضر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۲ مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آنها زنی ۷۵ ساله است که در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر زنی ۴۲ ساله پرستار بخش کرونای بیمارستان شهید گنجی برازجان است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

وی بیان کرد: سه بیمار جدید دیگر نیز ساکن شهرستان کنگان هستند که یکی از آنها زنی ۲۸ ساله و پرستار بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان و دیگری مردی ۴۱ ساله، کارمند و نفر سوم مردی ۴۵ ساله و معلم است که هر سه پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری افزود: ۲ مورد جدید دیگر نیز ساکن شهرستان جم هستند که یکی از آنها زنی ۶۲ ساله که در بیمارستان توحید جم با حال عمومی خوب بستری است و نفر دیگر مردی ۳۸ ساله کارمند شرکت نفت وگاز است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم اکنون ۴۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۷۳ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۶ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

وی یادآور شد: تاکنون ۶ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر جان باخته‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: هم استانی‌ ها در صورت مسافرت در 2 هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند و با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.