محمود زمانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با ثبت یک مورد مثبت بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به این بیماری در این شهرستان به ۱۸ نفر رسید.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۹۶ مورد مشکوک ابتلا به بیماری کرونا در تکاب شناسایی و از آنان تست گرفته شده که نتیجه آزمایش ۷۸ نفر از این افراد منفی اعلام شده‌است.

وی اضافه کرد: از ۱۸ مورد مثبت مبتلا به بیماری کرونا تاکنون ۱۵ نفر از بیمارستان ترخیص شده و حال عمومی مساعدی دارند و در حال حاضر تنها سه بیمار کرونایی در بیمارستان تکاب بستری و تحت درمان هستند.

فرماندار تکاب اضافه کرد: بیماران مبتلا به کرونا که از بیمارستان ترخیص شده‌اند نیز از سوی شبکه بهداشت و درمان به صورت مستمر و مداوم مراقبت و پایش می‌شوند.

«زمانی»، ادامه داد: شهروندان و روستاییان باید همچنان هشدارها را جدی بگیرند و برای قطع زنجیره شیوع و انتقال بیماری کرونا در خانه بمانند و از تردد و تجمع در خیابان‌ها و اماکن عمومی خودداری کنند.

وی افزود: تمهیدات و تدابیری که در ستاد پیشگیری از شیوع کرونا از جمله تعطیلی بازار و پایانه مسافربری، جلوگیری از فعالیت ناوگان حمل و نقل بین‌شهری و لغو مسافرت‌ها و تب‌سنجی و غربال‌گری رانندگان و سرنشینان خودروها در مبادی ورودی و خروجی شهر تکاب برای مقابله هرچه بیشتر با این بیماری اتخاذشده همچنان با قوت اجرا می‌شود.

تکاب از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است که ۸۱ هزار نفر جمعیت دارد.

به گزارش ایرنا ۵۴۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۱ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.