دکتر رحیم صمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۹ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان، تاکنون ۵ نفر ترخیص شده‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون هیچ مورد فوتی بر اثر بیماری کرونا در این شهرستان ثبت نشده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو از خانواده‌ها خواست در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، فروشگاه‌ها و بازارچه های مرزی خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

به گزارش ایرنا پویش ۲۹۱۴ با هدف ماندن مردم آذربایجان‌غربی در خانه‌هایشان از ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه به پیشنهاد استاندار آذربایجان‌غربی کلید خورد و بیشتر مردم در جای‌جای استان به این پویش توجه دارند.

کرونا قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

ماکو یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان‌غربی است که تا ۲۸ اسفندماه تنها چهار فرد مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.