سروش گرمسیری نژاد روز چهارشنبه در جلسه ستادپیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه جاری و تداوم آن تا دوشنبه هفته آینده در استان بوشهر، دستگاه‌های اجرایی در آماده باش کامل و مدیران در منطقه حضور داشته باشند.

وی اظهارداشت: بخشداری ها، جهاد کشاورزی و دهیاران شهرستان اطلاعیه و هشدارهای ی هواشناسی را به کشاورزان تا قبل از ورود سیستم بارشی جدید اطلاع دهند تا نسبت به موارد ایمنی و مراقبتی از دام‌ها و محصولات کشاورزی تدبیر کنند.

وی افزود: دریابانی و اداره بندر ودریانوردی از خروج شناورها و قایق‌های صیادی در مدت فعالیت سیستم بارشی جدید در منطقه بجد ممانعت کند.

گرمسیری نژاد گفت: شرکت مدیران عضو ستاد در نشست ستاد عملیات پاسخ به بحران و حضور آنان در منطقه ضروری است و درصورتیکه حضور نیابند باید علت آن را مکتوب اعلام کنند.

معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه افزود: ابلاغیه مدیریت بحران استانداری و اطلاعیه هواشناسی استان بوشهر به تمامی دستگاه‌های مربوطه ارسال و در اجرای آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: مردم باید تا قبل از بارندگی‌های پیشرو در آخر هفته جاری نسبت به جمع‌آوری وسایل و مصالح سبک بر پشت بام ساختمان خود اقدام و نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی اظهارداشت: سیستم بارشی قبلی که همراه با تندباد با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت بود، زود از منطقه گذر کرد و اگر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تداوم داشت پیامد و خسارت زیادی برجای می گذاشت.

اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر در اطلاعیه ای اعلام کرد:  از اواخر روز جمعه  یک سامانه بارشی جدید وارد این استان می‌شود که فعالیت آن با شدت و ضعف و به تناوب تا روز دوشنبه در سطح استان ادامه می‌یابد. 
در این مدت بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای پیش بینی شده‌است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.