پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: منشا این پدیده جنوب عراق و مناطقی از خوزستان است که از صبح امروز از شدت آن در بوشهر کاسته شد ولی با این وجود بصورت پراکنده تا روز سه‎شنبه بر جو استان حکمرفا خواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز تا پایان هفته به سبب وزش باد شدید شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم است.

مساعدی گفت: همچنین روند کاهش دما که از دیروز آغاز شده تا پایان هفته ادامه دارد و انتظار می‌رود کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شدیدتر و محسوس تر باشد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط گرد و غبار، امروز گاهی افزایش ابر و در ساعت‎های عصرگاهی در برخی نقاط بویژه نقاط جنوبی استان احتمال بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‎شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در این مدت جهت وزش باد شمال غربی تا شمال با سرعت ۱۴ تا ۳۸ و فراساحل گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی استان با سرعت ۱۶ تا ۴۴ و فراساحل گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ و فراساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ و فراساحل گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۰۵ بامداد، مد اول ۱۰:۰۷، جزر دوم ۱۵:۲۷ و مد دوم ۲۱:۳۷ خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.