عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این ماسک‌ها در ۱۹ کارگاه فنی و حرفه‌ای و ۳۰ تا ۴۰ کارگاه گروه جهادی در همه شهرستان‌های استان بوشهر تولید شده است.

وی بیان کرد: ماسک‌های تولیدی در شهرستان‌ها در اختیار مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شبانه‌روزی و بخشی از ماسک‌هایی که به وسیله گروه‌های جهادی و مردمی در کارگاه‌های خانگی تولید می‌شوند نیز در اختیار برخی گروه‌های هدف از جمله برخی بیماران و کودکان کار و سایر گروه‌ها قرار می‌گیرند.

دراهکی اضافه کرد: با همت مسئولان ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر ذخیره مواد اولیه تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی مورد نیاز مراکز درمانی تا پایان فروردین را تامین کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی در خصوص دستگاه اتوکلاو نیز گفت: با توجه به اینکه ماسک‌های تولیدی باید استریل باشند در زمان حاضر سه دستگاه اتوکلاو شامل ۲ دستگاه در بوشهر و یک دستگاه در کنگان تامین شده افزون براین تمام مراکز بهداشتی فعال در شهرستان‌ها نیز مجهز به این دستگاه‌ها هستند و امکان استریل ماسک‌ها را دارند.

دراهکی اضافه کرد: ماسک‌ها باید به طور حتم با دستگاه اتوکلاو استریل شوند در غیر این‌ صورت امکان آلودگی ماسک‌ها وجود دارد.

وی یادآور شد: همچنین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از طریق رسانه ها و پرتال این اداره شیوه تولید ماسک در منزل و نحوه استریل کردن آن در یک کیسه محکم به مدت ۲۰ دقیقه در زود پز و یا با اتو در منزل را آموزش داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.