رسانه ها در ایجاد فضای همدلی و اطلاع رسانی شفاف و دقیق در خصوص ویروس کرونا بسیار موثر هستند و باید با اطلاع رسانی واقعی از این بحران، در  ایجاد همبستگی ملی برای مقابله و پیشگیری از آن و  بازتاب تلاش‌ها و ایثار جامعه پزشکان و پرستاران در فضای رسانه‌ای  زمینه آرامش بخشی جامعه  سهم بسزایی ایفا کنند.

خبرنگاران  و کانال های خبری و مجازی دیلم در این راستا در چندین جبهه با کرونا در مبارزه هستند که آگاهی بخشی و  امیدواری به جامعه به طرق مختلف، تشکیل دادن و پیوستن به پویش های مردمی، مشارکت در تولید ماسک، مستندسازی فعالیت های گروه‌های جهادی و عملکرد مسئولان و مقابله با شایعه سازان از عمده فعالیت های آنان در شرایط بوجود آمده کنونی است.

خبرنگاران شهرستان دیلم  با گذشت بیش از ۲۰ روز از آغاز اولین نشست ستاد کرونا هر کدام خود را در کنار مسئولان امر قرار داده و علاوه بر انتشار  اقدام و تصمیم‌گیری‌های آنان ، نسبت به راهکار و رفع مشکلات موجود و  آگاهی بخشی شهروندان در زمینه  رعایت موازین بهداشتی  تلاش و اطلاع رسانی می‌کنند.

مهدی توبلان مدیر نشریه نگین دیلم و کانال خبری دیلم ۲۴  گفت : از شروع این بیماری در کشور سعی داشتیم جامعه را با این بیماری ، معایب و سرعت انتقال آن آشنا کنیم و در این زمینه  به صورت مکرر با مخاطبین کانال و تمامی اقشار جامعه  ابعاد و زوایای این بیماری بازگو کردم.

وی افزود:  با گسترش شیوع این بیماری در کشور از مردم خواهش کردیم  از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در منزل بمانند.

این خبرنگار اظهارداشت:  توصیه‌های بهداشتی و  استفاده از ماسک ،دستکش و الکل بصورت مداوم در کانال خبری به مردم اطلاع داده می شود.

مدیر کانال موج دیلم نیز گفت: : با توجه به رسالت و تعهدی که خبرنگاران به جامعه دارند،  برخود لازم دانستم   از ظرفیت رسانه پرمخاطب خود جهت آگاهی بخشی به جامعه در خصوص این بیماری  قدمی برداشته باشم.

میلاد بهار افزود:  تولید بیش از ۵۰ خبر ، پیام‌های بهداشتی ، چاپ و نصب بنر در ورودی های سطح شهر، دعوت مردم به خود قرنطینگی  از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در راستای پیشگیری از این بیماری است.

وی اظهار داشت:  تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰ ماسک ، تسهیل در واردات بیش از ۲۰ لیترالکل ایزوپروپلین،  مستندسازی فعالیت  نیروهای مردمی ،جهادی ، پویش‌ها و عملکرد مسئولین  از دیگر اقدام‌های خود دراین برهه است..

میلاد بهبهانی مدیر کانال دیلم پورت و گروه خبری سنگار دیلم گفت : فعالان رسانه‌ای این شهرستان سهم قابل توجهی در مقابله با شیوع ویروس کرونا از نخستین روزهای انتشار آن برای اطلاع‌رسانی و حساس سازی افکار عمومی داشتند که قابل تقدیر و فراموش نشدنی است.

وی افزود:  خبرنگار باید مشارکت مردم را برای مدیریت شرایط بحرانی جلب کرده تا از  بروز آن بحران دیگری بر پیکره بخش سلامت کشور جلوگیری کند.

وی گفت: در کانال خبری  سعی داشته  با اطلاع رسانی درست و مقابله با شایعه سازانی  که قصد برهم زدن آرامش روانی جامعه را دارند تلاش کنند و از طرف دیگر با بازتاب تلاش‌های کادر ایثارگر درمان و ایجاد امید و نشاط در جامعه فضای همدلی و وحدت را بین مردم تقویت کند.

بهبهانی اضافه کرد: نقش رسانه‌ها و نوع اطلاع رسانی  در شرایط کنونی برای آگاه کردن مردم از خطرهای ویروس کرونا انکار ناپذیر است و مسئولان مرتبط  باید درک بیشتری از این نقش داشته باشند.

وی اظهارداشت: تشکیل پویش های اجتماعی و مردمی نظیر " فرصت_مهربانی "  از دیگر کارکردهای این رسانه  بوده که با ایجاد فضایی همدلی و مهربانانه بسیاری از صاحبان املاک اجاره بهای خود را در شرایط کنونی و تعطیلی بازار بخشیده‌اند.

وی بیان کرد: این پویش  که گستره مرزهای شهرستان و استان را درنوردید ، در سطح ملی در حال انتشار و انجام است.

علی پسنده مدیرکانال خبری دیلم پلاس گفت : بدون  تردید  فضای مجازی به عنوان مهم ترین و بزرگ‌ترین پایگاه اطلاعاتی شهروندان نقشی بی بدیل در خلق خرده فرهنگ‌ها و هدایت رفتارهای اجتماعی دارد .

وی افزود:  کانال خبری دیلم پلاس با درک کامل و دقیق این نقش حساس بخصوص در این برهه که کرونا  فشار روانی،اجتماعی و اقتصادی مضاعفی بر مردم تحمیل کرده، همواره کوشیده با ارائه اخبار و راهکارهای علمی دقیق،به موقع و لازم سطح آمادگی و مقابله شهروندان برای مواجهه با این بیماری  تا آنجا که امکان دارد ارتقا دهد.

وی اظهارداشت: درکنار تمرکز بر شیوه‌های افزایش مشارکت مدنی شهروندان از طریق مذاکره با سازمان های مردم نهاد مختلف و تشویق آنها برای ورود به صحنه، تمام توان و تلاش خود را بکار برده تا این رسانه در راستای تعهد مردمی و رسالت ذاتی خویش گام های موثر بردارد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

تاکنون 34 نفر بیمار کرونایی در استان بوشهر شناسایی شده است که از این شمار سه نفر جانباخته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.