در آستانه عید نوروز که  کسب و کارها  با شیوع کرونا تعطیل و بازار  بی‌رونق و کساد شده،  از گوشه و کنار خبرهایی از بخشش اجاره‌بهای واحدهای صنفی از سوی مالکان  شنیده می‌شود که نمونه آن در بندر گناوه  تجلی و شماری از این قشر جلوه‌های زیبای همدلی را به نمایش گذاشتند.

اگرچه تاهنوز اقدامی برای جبران خسارتی که به این مستاجران  با حرکت تحسین برانگیز خود در برابر شیوع بیماری کرونا صورت نگرفته اما اقدام این مالکان،  امید و شادی را به دل آنان در این موقع از سال که در  پیک اوج فروش کالا  مغازه های خود را بسته اند و نگران  اجاره بهای ماهانه شان بودند، تزریق کرد.

این مالکان ابراز داشتند: باتوجه به اینکه تعدادی از  کسبه مستاجر هستند، کمر همت بسته و کرایه یک ماه ملک خود را به این قشر که برای حفظ سلامت خود و همشهریان پیشگام و مغازه های خودرا تعطیل کردند، بخشودند.

افضل دهداری یکی از معتمدین و مالک مغازه است که در این شرایط به فکر همشهریان خود بود و  کرایه  واحدهای تجاری‌ خود را به مستاجرانش بخشیده است.

وی به عنوان نماینده مالکان بخشنده مجتمع تجاری بندر گناوه گفت: باتوجه به وضعیت  موجود و لزوم ماندن افراد در منزل بخصوص مغازه داران که در این شرایط منبعی برای کسب درآمد ندارند  هرکدام از ما باید کاری برای آنان انجام دهیم.

دهداری  اظهارداشت: از مالکانی که تا هنوز اقدام به بخشیدن اجاره ماهانه نکرده اند انتظار دارم در آستانه عید نوروز دل مستاجران خود را شاد کنند و این کار را انجام دهند.

نماینده مالکان بخشنده کرایه مغازه های تجاری گناوه افزود: تاکنون ۲۵ مالک مغازه تجاری این بندر در این حرکت نوعدوستانه مشارکت کردند که بطور حتم این میزان در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بازاریان و خیرین این بندر در حرکتی خودجوش دیگر اقدام به جمع آوری کمک‌های نقدی جهت اختصاص به تامین مایحتاج ماموران کنترل مبادی ورودی شهر و در حوزه درمان بیمارستان کرده اند.

وی گفت: در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان مقرر شد که رئیس جمعیت هلال احمر به عنوان مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی و عبدالرضا رضایی به عنوان مسئول خزانه عهده دار جمع آوری کمک های بازاریان و خیرین و هزینه کرد معرفی شدند.

دهداری افزود: تاکنون تعداد ۷۲ نفر در این امر خداپسندانه مشارکت و حدود ۷۰۰ میلیون ریال مساعدت کردند.

وی  یادآورشد: مبالغ جمع آوری شده تاکنون صرف هزینه‌های خرید خوراک، میوه و آب معدنی در مبادی ورودی شهر، خرید ژل ضد عفونی،  ٢٥ دست لباس (دوتکه بادگیر) ، ۲۴۰ عدد ماسک فیلتردار و ۵ دستگاه تست تب سنج به بیمارستان امیرالمومنین (ع) و نیروهای هلال احمر و بهداشت در پایگاه ورودی شهر شده است.

مغازه داران مجتمع تجاری بندرگناوه از بدو شیوع ویروس کرونا در کشور در اقدامی خودجوش مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

حدود ۲۵۰۰ مغازه در مجتمع تجاری گناوه فعالیت دارند.

شهرستان گناوه در شمال اسان بوشهر از نقاط گردشگرپذیر جنوب کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.