«محمدرضا قادی » درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ابلاغ رئیس ستاد ملی کرونا، مسئولیت مدیریت و نظارت بر اکیپ‌های غربالگری ویروس کرونا در خروجی شهرها به جمعیت هلال احمر واگذار شده است.

وی ادامه داد: از امروز ۲۷ اسفند تمامی مبادی خروجی ۱۳ استان شامل استان های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان مورد کنترل و پایش بیماری کرونا قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پردیس تصریح کرد:  بر اساس این طرح ،مقرر شده است از خروج شهروندانی که دارای علائم مشکوک باشند جلوگیری و این افراد به مدت ۱۴ روز به قرنطینه منتقل شوند.

قادی با اشاره به عدم همکاری برخی از خانواده ها در خصوص قرنطینه اظهارداشت: در ورودی و خروجی های استان‌های یادشده، هلال احمر با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اورژانس ، پلیس ۱۱۰ و پلیس راه پس از غربالگری، مانع از ادامه سفر افراد ناقل شده و آنها را به قرنطینه منتقل می‌کنند.

وی گفت: از هموطنان درخواست و انتظار داریم ضمن همکاری با عوامل مستقر در پایگاه عوارضی تهران-پردیس،  از هر گونه تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار اوایل دی ماه گذشته در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از 160 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون در ایران ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد، چهار هزار و ۹۹۶ نفر بهبود یافته و ۸۵۳ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سهم استان تهران از کل مبتلایان به ویروس کرونا به  سه هزار و ۷۷۴ نفر می رسد که بالاترین رقم در کشور است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.