دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: اگر پل هوایی استان بوشهر با استان های آلوده قطع نشود ما نیز مانند آن استان‌ها آلوده خواهیم شد و با توجه به اینکه استان از امکانات درمانی عادی برخوردار است پس باید بیمار دهی این ویروس را در استان کاهش داد.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو همه سفرهای غیر ضروری و تشویق مردم به ماندن در خانه و حضور نیافتن در تجمع‌ها باید انجام شود.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه و عملی، دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی، قرنطینه فردی و کاهش سفر باعث کنترل ویروس کرونا می‌شود.

کشمیری گفت: یادمان باشد کادر بهداشتی و درمانی با ایثار که در نهایت ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود استراحت را بر خود حرام کرده‌اند.

وی تاکید کرد: حفاظت از کارکنان مراقبتی بهداشتی و درمانی و نیروهای شاغل در سازمان‌های زیرساختی حساس برای ارائه خدمت است وتک تک افراد خانواده باید در خصوص اطلاعات وضعیت آنها پایش و پیگیری شوند.

دبیرستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با همکاری سپاه تیم های دو نفره را تشکیل داده ایم تا بتوانیم طی ده روز آینده از طریق تماس تلفنی، پرونده الکترونیکی و سایتی که از طرف وزارت بهداشت اعلام شده است  تمام اطلاعات مورد نیاز بانک اطلاعاتی افراد را تکمیل و بیماران احتمالی را پیدا کنیم.

وی گفت: برای کنترل این بیماری باید روزانه افراد را در ورودی های شهرها کنترل، کارکنان بعد از ورود و خروج دست‌های خود را ضدعفونی کنند، از ماسک استفاده کنند، ساکن یا مهمان جدید نپذیریم و ملاقات های خانوادگی صفر و تلفنی شود.

دبیرستاد استانی مبارزه با کرونا گفت: ویروس کرونا را تصمیم‌های سیاسی، امنیتی، مذهبی و اجتماعی کنترل می کند و نه پزشکی و نقش پزشکان درهنگام تعلل سیاسیون برجسته می‌شود که خود آنها هم قربانی تعلل می شوند.

وی ضمن تشکر از استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خصوص تصمیم گیری به موقع و در زمان طلایی افزود: بر اساس رفت‌وآمد بالایی که در استان بوشهر وجود داشت، این استان می‌توانست استان دوم فراگیری ویروس کرونا باشد.

وی بیان کرد: کار در استان بوشهر برای مقابله با این ویروس از همان ابتدا بر اساس قطع زنجیره و جلوگیری از انتقال بود  در این بین نقش سواد سلامت، وجدان بهداشتی و مسئولیت اجتماعی برای مقابله و قطع زنجیره انتقال این بیماری حتی از تلاش پزشکی و پرستاری خیلی پررنگ‌ترو مهم‌تر است.

کشمیری اضافه کرد: براساس تاکید وزارت کشور همه دهیاری ها و شهرداری‌ها موظف هستند در خصوص ماندن مردم در خانه و کاهش حضور در تجمع‌ها و اماکن عمومی اطلاع رسانی فراگیرداشته باشند.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم بیشتر کشورها از جمله آمریکا در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور خود وضعیت اضطرای اعلام کردند.

کشمیری ازمردم، بازاریان و اصناف که به طور خودجوش اقدام به تعطیلی بازار کردند و در امر مبارزه با ویروس کرونا از مسئولان جلوتر بودند تقدیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.