محمد قاسمی روز چهارشنبه در این رابطه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای پیشگیری، اقدام‎‌هایی را در سه بخش شناورهای خدماتی، شناورهای مسافری و پایانه‌های دریایی در تمام بندرهای استان انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: تعویض شیفت کارکنان شناورهای خدماتی متوقف شده و این کارکنان باید به‌جای ۱۵ روز، ۳۰ روز کار انجام دهند تا این تعویض شیفت موجب شیوع آلودگی نشود.

 قاسمی ادامه داد: محیط بیرونی و درونی تمام شناورهای خدماتی در آغاز ورود به بندر هفته‌ای یک‌بار و پس از آن هر ۱۵ روز یک‌بار ضدعفونی می‌شوند و در کنار آن، مالکان شناورهای خدماتی نیز ملزم شده‌اند برای کارکنان خود لوازم بهداشتی مانند ماسک و دست‌کش تهیه کنند.

وی یادآور شد: همچنین برای بیماران احتمالی که در محیط بندر شناسایی می‌شوند لباس‌های انتقال به مراکز درمانی درمانی تهیه شده است.

قاسمی در پاسخ به نگرانی درباره شناورهای کشورهای خارجی و کارکنان آن‌ها که وارد بندرهای استان می‌شوند گفت: تمامی این شناورها موظف به ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی هستند و رفت‌وآمد خدمه آن‌ها نیز به طور کامل محدود و با همکاری پلیس گذرنامه مجوز تردد آن‌ها متوقف شده است.

وی گفت: درون ساختمان اداری، تمام ساختمان‌ها، بیرون و محیط اداره‌های بندر استان روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.