آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: شیوع ویروس کرونا و تاکید بر خانه ماندن  و تعطیلی کسب و کارها باعث شده بخش بزرگی از جامعه دچار مشکل اقتصادی شوند.

وی بیان کرد: همچنین برخی از افراد به صورت روز مزد کار می‌کنند و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی باعث شده این افراد دچار مشکل جدی شوند و افراد زیادی بدهکار شدند که ستاد حمایت و پشتیبانی از آسیب دیدگان اقتصادی بیماری کرونا باید در استان تشکیل و بدون تشریفات دست و پا گیر اداری به مدد ضربه دیدگان اقتصادی شتافت.

صفایی بوشهری گفت: در زمان حاضر ستاد مردمی حمایت از ضربه دیدگان اقتصادی با حضور خیران، هیات‌های مذهبی و بزرگان در استان تشکیل شده و بخش اداری استان هم با روان سازی امور باید در این حوزه اقدام کنند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: تمام نگاهمان باید این باشد که بیماری کرونا ضربه اقتصادی به خانواده‌ها وارد نکند و با ارائه بسته های معیشتی و حمایتی از خانواده‌ها حمایت شود.

صفایی بوشهری یادآورشد: تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و نداشتن نگرانی در خصوص تجهیزات ضروری است.  

وی گفت: تمام مصلی های نماز جمعه، ائمه جمعه، روحانیت، هیات‌های مذهبی، مساجد گروه‌های مردم نهاد حول محور مصلی ها، نیروهای مذهبی و روحانیون در خدمت ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا هستند.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با سودجویان و احتکارکنندگان اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: هفته آینده فعالیت تمام بیمارستان‌های استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: درصورتی که ترانزیت استان محدود شود مسئولان با دوراندیشی وانجام کار جهادی تلاش کنند کمبود محصولات غذایی و زیستی در استان ایجاد نشود.

وی یادآور شد: وقتی یک بیماری جغرافیای ملی را فرا می‌گیرد یک عزم ملی برای مقابله و کنترل آن می‌طلبد که در زمان حاضر کارهای خوبی در عرصه ملی و استان در زمینه ویروس زدایی و کنترل چرخش انتقال انجام شده است.

امام جمعه بوشهر گفت: اختصاص یک بیمارستان مشخص برای بستری بیماران مشکوک و دارای ویروس کرونا در استان گامی مهم و مثبت از سوی مسئولان استان است که نقش مهمی در پیشگیری از همه گیر شدن بیماری دارد.

وی تاکید کرد: اگر ویروس کرونا به خوبی کنترل نشود و توسعه جغرافیایی پیدا کرد به جای اینکه ما ویروس را مدیریت کنیم به طور یقین ویروس ما را کنترل خواهد کرد.

صفایی بوشهری، با تاکید بر پرهیز از سفر و تجمعات بر اساس دستورات وزارت بهداشت گفت: استان بوشهر یکی از مناطق گردشگرپذیر است و در این ایام باید از ورود  گردشگران به استان در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس مصوبه استانی ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جابه جایی مسافر از بوشهر و بالعکس به ۶ استان اصفهان، قم، تهران، مازندران، گلستان و گیلان ممنوع شده است.

سید حمید رضا علم اضافه کرد: همچنین ۳۳ سرویس بوشهر - شیراز به ۲ سرویس کاهش یافته و همچنین سرویس های همدان، یزد و کرمانشاه نیز محدود شده است.

وی بیان کرد: سرویس بوشهر- خوزستان نیز لغو شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: حساب پویش فعالان اقتصادی در استان افتتاح شده  و تاکنون مبلغ خوبی برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی جمع آوری شده است.

خورشید گزدرازی اضافه کرد: تاکنون ماسک ان ۹۵، لباس مخصوص پرستاران، دستگاه تب سنج تامین شده است افزون براین نیز ۱۵ هزار ماسک ان ۹۵ خریداری و به زودی تحویل می‌شود.

وی همچنین برضرورت برطرف کردن مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی در بانکها و امور مالیاتی تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر نیز گفت: ضرورت کنترل تردد شناورهای صیادی از طریق تعاونیهای صیادی در این شرایط ضروری است.

سردار ولی الله رضایی نژاد افزود: فعالان در گلوگاه‌ها و مرزها که در نقاط صفر مرزی فعال هستند از داشتن حتی یک دست کش برای حفاظت از خود محروم هستند و با وجود اینکه اعتبار خرید ماسک و دستکش حتی با قیمت بازار آزاد را هم تهیه کرده ایم و دستگاه‌های اجرایی مرتب از تولید دست کش و ماسک گزارش می دهند اما این فرماندهی نتواسته تاکنون برای کارکنان خود دست کش تهیه کند اما با این حال با جدیت در خط صفر مرزی فعالیتهای این فرماندهی ادامه دارد.

وی با انتقاد از سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکید بر کاهش و صفر بودن بیماران قطعی کرونا در بوشهر در برخی روزها درست نیست و بهتر است تنها استان‌های قرمز اعلام شود و استان‌هایی که افراد کمی دارای ویروس کرونا هستند اعلام نشود تا جذابیت سفر پیش نیاید.

    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.