دکتر سعید کشمیری روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با دریافت نتایج آزمایش‌های جدید  استان بوشهر مورد جدیدی نداشت و همان ۲۱ بیمار قبلی دارای ویروس کرونا باقی ماند.

وی درباره وضعیت بیماران تحت مراقبت بهداشت اضافه کرد: در زمان حاضر از هشت بیمار بستری در بیمارستان شهدای خلیج‌فارس چهار بیمار با بهبودی ترخیص و به قرنطینه خانگی منتقل شدند تا آمار بیماران بهبودیافته در استان به ۱۳ بیمار افزایش یابد.

کشمیری با ابراز قدردانی از اهتمام جامعه به رعایت نکات بهداشتی یادآورشد: تمام ظرفیت حوزه سلامت استان بوشهر را برای مبارزه با ویروس کرونا و آرامش خاطر جامعه بکار گرفته‌ایم اما تنها راه شکست کرونا در خانه ماندن است.

وی تاکید کرد: برای مبارزه با ویروس کرونا باید مردم در خانه بمانند، سفر نروند و آداب و رسوم پایان سال و نوروز را به تعویق بیاندازید.

کشمیری اضافه کرد: پروسه آزمایش بیماری کرونا طولانی است و در آزمایشگاه مرجع انجام می‌شود ولی  کادر درمان استان بوشهر به محض ورود بیمار، فرض را بر مثبت بودن آزمایش گذاشته و پروسه درمان آغاز می‌شود.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با وجود اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است اما بی توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود به همین دلیل باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله را رعایت کرد، بیماران به موقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند و مردم درخانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بیماری را جدی بگیرند و تنها در این صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را در این استان بشکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هر کسی وارد خانه می‌شود اول دست‌های خود را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضد عفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوع درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی و بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.