دکتر سعید کشمیری روزیکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 2 بیمار جدید یک بیمار دیابتی و اهل ‏دشتستان است ‏که در زمان حاضر در بخش‎ آی سی یو ‎مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج فارس تحت مراقبت قرار دارد و مورد دیگر ‏نیز اهل گناوه است که پس از مسافرت به شیراز دچار این ویروس شده و در آنجا تحت مراقبت قرار دارد.‌

وی ادامه داد: تاکنون هیچ مورد فوتی به علت ابتلا به ویرروس کووید- ۱۹ در استان بوشهر نداشته‌ایم.‏

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: یکی از راه‌های درمان و مقابله با ویروس کرونا قرنطینه خانگی و عمل به توصیه‌های بهداشتی است.

کشمیری اضافه کرد: پروسه آزمایش بیماری کرونا طولانی است و در آزمایشگاه مرجع انجام می‌شود ولی  کادر درمان استان بوشهر به محض ورود بیمار، فرض را بر مثبت بودن آزمایش گذاشته و پروسه درمان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: روند ترخیص بیماران خوب است و در زمان حاضر ۲۸ بیمار شبه آنفلوآنزا در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری هستند.

دبیر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با وجود اینکه نکته کلیدی در زمینه ویروس کرونا شکستن زنجیره انتقال این ویروس است اما بی توجهی ما باعث می‌شود ویروس وارد بدن شود به همین دلیل باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران بموقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند و مردم درخانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: مردم باید بیماری را جدی بگیرند و تنها در این صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها می‌توانیم زنجیره انتقال ویروس را در این استان بشکنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: هر کسی وارد خانه می‌شود اول دست‌های خود را بشوید، مغازه‌داران از مشتریان بخواهند دست‌های خود را ضد عفونی کنند و کارمندان از ارباب رجوع درخواست کنند اول دست‌ها را ضد عفونی کنند و بعد برای انجام کار وارد اتاق کار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.