زهرا نویدی فرد روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این استراتژی مهمترین موضوع حفظ سلامت و جان مراجعین و نیروهای انسانی مدیریت درمان در سراسر استان اشت که با توجه به اهمیت بی بدیل کارکنان درمان تاکید شد که هیچ پرسنل درمانی در این بحران نباید مورد گزند و یا آسیبی قرار گیرد. 

وی بیان کرد: دومین موضوع مهم در این استراتژی به کارگیری تمام توان برای جلوگیری از فوت بیماران در مراکز درمانی مدیریت درمان است.

نویدی فرد ادامه داد: نجات جان هم‌وطنان از اولویت‌های مدیریت درمان است که تمام توان خود را برای انجام آن بکار گرفته و از این روست که دو بند دیگر استراتژی یعنی استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های نیروی انسانی بالقوه و بالفعل، زیرساخت‌ها اعم از تخت‌های بستری، تجهیزات پزشکی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین بسیج تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل برای امداد رسانی به آحاد جامعه بیمه شده و غیر بیمه شده و سایر دستگاه‌های امدادرسانی در سطح استانی و ملی تبیین شده و به مرحله اجرایی درآمده است. 

نویدی فرد اظهار داشت: در اقدام‌های ده گانه نیز از مهمترین آن ها می‌توان به اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، توانمند سازی و ارتقا سطح آگاهی پرسنل در کلیه سطوح و تهیه برآورد تقریبی حجم بیماران، مراجعه کنندگان و افراد درگیر در حوزه تحت پوشش هر مرکز و براساس آن پیش بینی و تهیه دارو و تجهیزات مرتبط مورد نیاز  می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: همچنین تدوین فرآیند بیماران مشمول دستورالعمل ارجاع به بیمارستان تعیین شده توسط دانشگاه و تهیه و تدوین فرآیند پشتیبانی نیروی انسانی، دارو، تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی در مراکز و تهیه و تدوین خط مشی اطلاع رسانی به دستگاه های بالادستی و جامعه و کنترل زیر ساخت های مورد نیاز اعم از اتاق های ایزوله، اگزاست فن‌های هوای فشار منفی، فیلترهای هپا، سیستم فاضلاب، سیستم های دفع پسماند (امحا زباله های عفونی)، بین ها و ماشین های رختشویی بیماران عفونی، آمبولانس ها و ماشین های شستشو و ضدعفونی کف و سطوح از دیگر بندهای ده گانه است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: تعیین پانسیون و محل استقرار جهت پرنسل و تیم های اعزامی داوطلبین احتمالی و تهیه و تدوین اختیارات اداری و مالی لازم جهت گرفتن تصمیم‌های آنی برای پاسخ به بحران نیز از دیگر اقدام‌های ده‌گانه است که برای مقابله با بحران کرونا اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در این استراتژی که با توجه و نگاه ویژه به کارکنان درمان شروع شده بود در بند آخر نیز با پیش بینی سیستم تشویق و جبران خسارت از خودشگذشتگی‌های کارکنان درگیر و کمک رسان در بحران پایان می‌یابد که نشان از توجه ویژه مدیریت درمان به کارکنان به عنوان مهمترین و اصلی ترین سرمایه سازمان دارد. 

نویدی فرد با اشاره به اقدام‌های مراکز درمانی براساس استراتژی امداد بک اظهار داشت: در راستای این استراتژی به صورت ضربتی مراکز بستری مانند بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه و بیمارستان مهر برازجان وارد عمل شده و در کوتاهترین مدت زمان ممکن اقدامات ویژه‌ای انجام دادند.

وی اظهار کرد: برای نمونه بیمارستان سلمان فارسی که با  ایجاد کانکس های ویژه معاینه و اقدامات اولیه در محوطه بیرونی ساختمان بیمارستان برای جداسازی قسمت کرونا با ساختمان اصلی و بیماران غیرکرونایی، همچنین اختصاص قسمتی از بخش ام آر آی با تخت های ویژه برای بستری اورژانسی بیماران بدحال و لغو ساعت عیادت بیماران بستری نقش بسزایی در جداسازی و کنترل بیماری در بیمارستان اجرا کرد.

نویدی فرد گفت: همچنین بیمارستان حضرت نبی اکرم (ص) عسلویه نیز با ایجاد تعاملات خوبی که با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و شورای راهبردی پتروشیمی ها صورت داد تجهیزات و امکانات در اختیار بیمارستان قرار گرفته و بیمارستان نیز پوشش مناسبی برای منطقه انرژی پارس جنوبی و پتروشیمی ها و مردم خونگرم جنوب استان ایجاد کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر افزود: همچنین این بیمارستان با ایجاد کانکس در بیرون از ساختمان اصلی بیمارستان پذیرای بیماران مشکوک به کرونا بوده و با ایجاد ۱۶ تخت مختص بیماران احتمالی بدحال کرونایی و ۱۶ تخت برای بیماران اورژانسی اقدام به جداسازی این بیماران از یکدیگر کرده است. 

وی یادآور شد: در بیمارستان مهر برازجان نیز اقدمات موثری صورت گرفته که می توان به نصب اگزاست فن اتاق ایزوله جهت تامین فشار منفی، تهیه و دوخت ماسک پارچه ای، گندزدایی محیط کلیه واحدها، رواهروها، نصب دیسپنسر با ماده ضدعفونی کننده و ماسک جهت مراجعین درمانگاه، اتاق تایمیکس و واحد پذیرش و عدم انجام اعمال جراحی الکتیو اشاره کرد.

وی گفت:دومین قدم مدیریت درمان طرح نسیم ۱۹ بود که در راستای تحقق اهداف بلند مدیران ارشد سازمان در حوزه مشتری مداری و تکریم شرکاء سازمان و همچنین حمایت از مردم، بیمه شدگان، سالمندان، بازنشستگان، بیماران مزمن و رگوه های پرخطر در معرض آسیب در بحران کرونا ویروس(کوید ۱۹) این برنامه طراحی و تدوین شده است.

وی بیان کرد: براساس طرح یاد شده مقرر شده دارو و لوازم مصرفی مورد نیاز و ضروری این گونه بیماران دارای پرونده الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی بدون مراجعه حضوری آنها به وسیله پست یا پیک به آدرس آنها ارسال شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.