با وجود تاکیدهای انجام شده همه جانبه از سوی مسئولان، مردم و متخصصان بهداشت و درمان در زمینه خودداری مردم از مسافرت و جا به جایی برای پیشگیری از شیوع  ویروس کرونا اما شرکت هواپیمایی ایران ایرتور با نادیده گرفتن این وضعیت بحرانی و ارزان کردن قیمت بلیت پروازها به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان با هدف جذب مشتری روز سه شنبه هفته جاری پرواز مشهد – بوشهر را انجام و اقدام به انتقال ۱۲۰ مسافر از مشهد به بوشهر و ۱۳۳نفر از بوشهر به مشهد کرد.

دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: زمان حاضر فرصت مناسبی برای سوء استفاده از فضای بحرانی نیست، بگذارید استانی که توانسته خود را تاکنون جمع و جور کند و بطور گسترده آلوده نشود، این حالت را حفظ کند.

وی خطاب به شرکت‌های حمل و نقل هوایی و زمینی تاکید کرد: باعث نشوید مردم به استان‌های درگیر بحرانی به ویروس کرونا سفر کنند و افرادی که به مشهد رفتند با نیروی انتظامی منتظر بازگشت آنها برای قرنطینه خواهیم بود.

کشمیری به مردم استان بوشهر اعلام کرد: هرشهروندی که به سفر به استان‌های بحرانی درگیر با ویروس کرونا بویژه مشهد اقدام کند اشکال ندارد زیارتشان قبول ولی برگردند با هزینه شخصی خودشان باید ۱۴ روز در ورودی استان  قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷۸ درصد از افرادی که در این استان دارای ویروس کرونا هستند، با انجام سفر غیر ضرور برای خانواده خود سوغات آوردند.

وی ادامه داد: براین اساس از ۱۸ نفر مبتلا چهار نفر از استان دیگر بودند و ما بقی بومی استان بوشهر هستند و این نشان می‌دهد غیربومی‌ها  نبودند که به استان بوشهر آمدند و این استان را درگیر این ویروس کردند بلکه این ما هستیم که با بی توجهی به استان‌های بحرانی درگیر با ویروس کرونا سفر می‌کنیم.

کشمیری اضافه کرد: تاکنون ۶۳۶ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کردند که از این شمار ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر مشکوک شناخته و ۴۷ نفر بستری ( ۳۶ نفر در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و ۱۱ نفر در بیمارستان شهید گنجی برازجان) شند.

وی ادامه داد: مابقی نیز مرخص و ۲ نفر که یک مورد بیماری زمینه‌ای و مورد دیگر نیز که با رضایت شخصی مرخص شده بود، با وضع وخیم به بیمارستان بازگشت اما فوت شدند.

کشمیری با تاکید بر اینکه هرچند افراد مسن در معرض خطر هستند اما ویروس کرونا به سراغ جوانان نیز می‌آید گفت: تاکنون ۱۳۶ نمونه تست کرونا از استان بوشهر به تهران ارسال شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به تعداد بالای نمونه‌ها در تهران تلاش شده با تامین زیرساخت‌های لازم آزمایشگاه تست کرونا استان بوشهر بزودی راه‌اندازی شود.

وی در باره سواد سلامت گفت: استان بوشهر با اقدام‌های انجام شده در ۲ سال پیاپی بالاترین سطح سواد سلامت را داشته و تاثیر آن امروز دیده می‌شود.

کشمیری اضافه کرد: الان بازار گناوه که میلیونی مردم را از سراسر کشور جمع می‌کرد به صورت خودجوش با همت اصناف تعطیل شده‌است.

وی با تقدیر از اصناف استان بوشهر گفت: اصناف این استان در اقدامی مهم از سود خود برای سلامت جامعه گذشتند.

کشمیری یادآور شد: استان بوشهر به لحاظ شرایط آب و هوایی، دریا و بازار و عسلویه که محل رفت و آمد هزاران نفر از کارگران است می‌توانست بالاترین انتقال بیماری را به این استان داشته باشد اما با این اقدام اصناف امروز کمترین شمارافراد دارای ویروس کرونا را داریم.

وی بر ضرورت توجه به کمپین درخانه بمانیم تاکید کرد و گفت: از حضور هنرمندان و سلبریتی‌ها برای ترویج این فرهنگ در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

کشمیری برضرورت همکاری رسانه‌ها برای برجسته سازی کارهای خیرخواهانه مردم، همدلی اصناف و جامعه پزشکی و کارکنان شهرداری که اقدام به تمیز کردن شهرها می‌کنند و جمعیت هلال احمر کمتر نامی از آنها برده می‌شود، تاکید کرد.  

وی از اتاق بازرگانی استان بوشهر که از امروز هزاران لیتر ماده ضد عفونی را وارد بوشهر می‌کند و قرار است منبع‌های سیار شست و شوی دست در سراسر شهرهای استان راه‌اندازی شود، تقدیر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین برضرورت راه اندازی کمپین دستهایمان را بشوییم تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.