مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید خوشبخت استان بوشهر گفت: این مسابقه با هدف بهبود حل مساله ریاضی، علاقه‌مند سازی و آموزش پرس و جو محور ریاضی، ارزیابی خلاقیت و توانمندی در ریاضی و بررسی وضعیت دانش‌آموزان استان از لحاظ  ارایه راهکارهایی برای بهبود شرایط کنونی ریاضی در مدرسه‌ها برگزار شده‌ است.

سید صالحه موسوی افزود: در این رقابت‌ها دانش‌آموزان در ۲ بخش انفرادی و گروهی بر مبنای اطلاعاتی که دارند و با خلاقیت خود به طرح حداکثر سه سئوال در مدت ۶۰ دقیقه می‌پردازد و سرانجام به سئوالی که طرح کرده‌است، پاسخ می‌دهد.

وی یادآور شد: پس از آن در قالب گروه‌های سه نفره دانش‌آموزان به طرح سئوال گروهی به مدت ۴۰ دقیقه می‌پردازند.

 موسوی اضافه کرد: از نتایج این رقابت‌ها، مسئولان آموزش و پرورش استان با  برنامه‌ریزی مفید برای فعالیت‌های طرح مساله فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کنند تا برای خود دلیل بیاورند، روی تفکرشان بازتاب دهند و بین ریاضی و دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند.

وی تاکید کرد: امید می‌رود با ادامه این فعالیت و حمایت و همراهی مسئولان، گام کوچکی در ارتقای سطح آموزش ریاضی استان برداریم.

دبیر کمیته علمی نخستین مسابقه طرح مساله ریاضی گفت: در این رقابت ۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در پایه ۶، هشتم و ۱۰ مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت گروهی و انفرادی باهم به رقابت پرداختند.

سعید حق‌جو بیان کرد:  در این مسابقه دانش‌آموزان براساس سوال‌ها و اطلاعاتی که به آنها ارائه می‌شود براساس دانش، خلاقیت، زندگی روزمره باید سئوال خلاقانه مطرح و پاسخ دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه به صورت معمول همواره معلمان سئوال طرح و دانش‌آموزان نیز اقدام به حل می‌کنند تلاش شده در این رقابت روحیه خلاقانه در بین دانش‌آموزان ایجاد و تقویت شود.

 حق‌جو گفت: همچنین تلاش شده در این رقابت خلاقیت و اشتباه دانش‌آموزان بررسی و به معلمان معرفی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.