کامبیز شاوله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ملی دادرس (دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت) که با تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان هلال احمر برای آگاهی و آموزش دانش‌آموزان در مواقع بحرانی منعقد شده، امسال برای هشتمین سال پیاپی در مهاباد با همکاری هلال احمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۶۰۰ دانش‌آموزان دختر و پسر پایه هشتم مدارس مهاباد با هدف ارتقای سطح آمادگی و مدیریت مواقع بحرانی در آیتم‌های مختلف ضمن کسب آموزش‌های لازم باهم رقابت می‌کنند و افراد برتر نیز به مرحله استانی این طرح معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، ظرفیت‌های خودامدادی در بین دانش‌آموزان، توسعه و ترویج می‌یابد، اضافه کرد: کشور ما یکی از کشورهای حادثه‌خیز محسوب می‌شود و ضرورت تربیت نیروهای امدادی برای فعالیت موثر در مواقع بحرانی امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: آموزش‌های احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری از خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی شکستگی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری در قالب این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده شده‌است.

«شاوله»، با اشاره به اینکه آموزش برخورد با حوادث برای کاهش تلفات و آسیب امری ضروری است، گفت: با توجه به اینکه دانش‌آموزان بیش از ۲۰ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند، آموزش مهارت‌های طرح دادرس در بین این قشر حیاتی است.

مهاباد دارای با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است که در ۳۲۰ مدرسه شهری و روستایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.