به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار داشت: از اولین ملاک‌ها برای یک نماینده مجلس ایمان به خدا، خدامحوری، خدا ناظری و خود را در قبال کار مسئول دانستن است و دومین ملاک نیز تقوا است زیرا باید بدون گناه باشد و دچار انحراف نشود.

وی تصریح کرد: نماینده مجلس اسلامی باید انقلابی باشد و در قبال ارزش‌ها و آرمان‌های آن خود را کناره نبیند و پیشتاز دفاع از آرمان‌ها باشد.

امام‌جمعه بوشهر گفت: یک نماینده مجلس برای انقلابی بودن باید مردمی باشد و مردم و انقلاب را هزینه خودش نکند و با شجاعت در برابر اربابان ثروت و قدرت وظیفه و رسالت خود را به فراموش نسپارد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: نماینده مجلس همچنین باید در مقابل خط انحراف و اینکه افرادی که بخواهند آرام‌آرام موجب از بین رفتن ارزش‌های انقلاب شوند، ایستادگی کند.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی یک نماینده شایسته این است که در برابر آمریکا و حامیانش مقتدرانه بایستد و قاطع علیه آن‌ها سخن بگوید.

صفایی بوشهری اظهار داشت: ساده‌اندیشی است که کسی بگوید می‌خواهم با آمریکا باب مذاکره بازکنم زیرا آن‌ها تنها دنبال چپاول منافع ما هستند و این رویکرد در برجام پیشنهادی آن‌ها نیز به‌خوبی نمایان شد.

وی تأکید کرد: یک نماینده نباید تجمل‌گرا باشد و به دنبال منافع خود اطرافیانش نباشد بلکه خدمت به مستضعفان را سرلوحه کاری خود قرار دهد.

صفای بوشهری با بیان اینکه مراعات اخلاق، تقوا، ادب و آداب نمایندگی مجلس توسط کاندیداها و حامیان آن‌ها باید به‌صورت ویژه موردتوجه قرار گیرد گفت: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم، مؤلفه‌های اقتدار و عصاره مردمی نظام جمهوری اسلامی و نماد مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه مجلس قوی و کارآمد منجر به اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود افزود: ولایتمداری نسبت به ولی‌فقیه از دیگر ویژگی‌های نماینده مجلس است زیرا مشروعیت همه عنوان‌ها و پست‌ها در سایه این مهم محقق می‌شود.

امام‌جمعه بوشهر با گرامیداشت چهلمین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن از راهپیمایی پرشور و حماسی بوشهری‌ها قدردانی کرد و همچنین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: وی وجود حضرت فاطمه زهرا (س) را علت بقای رسالت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت حمایت از گوجه کاران استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم باید خریدهای تضمینی، حمایتی و راه‌اندازی صنایع تبدیلی موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.