آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: به همین دلیل مجلس قوی و کارآمد منجر به اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‎شود.

وی بیان کرد: چنانچه مجلس در تراز انقلاب باشد بسیاری از موانع و مشکلات حل و پیشرفت و توسعه محقق می‎شود ولی در غیر این صورت کشور دچار چالش جدی خواهد شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: از اولین ملاک‌‏ها برای یک نماینده مجلس ایمان به خدا، خدامحوری، خداناظری و خود را در قبال کار مسئول دانستن است و دومین ملاک نیز تقوا است زیرا باید بدون گناه باشد و دچار انحراف نشود.

امام جمعه بوشهر گفت: ولایت‎مداری نسبت به ولی فقیه از دیگر ویژگی‎های نماینده مجلس است زیرا مشروعیت همه عنوان‏‌ها و پست‎ها در سایه این مهم محقق می‌شود.

وی ادامه داد: نماینده مجلس اسلامی باید انقلابی باشد و در قبال ارزش‏‎ها و آرمان‏‌های آن خود را کناره نبیند و پیشتاز دفاع از آرمان‎ها باشد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: یک نماینده مجلس برای انقلابی بودن باید مردمی باشد و مردم و انقلاب را هزینه خودش نکند و با شجاعت در برابر اربابان ثروت و قدرت وظیفه و رسالت خود را به فراموش نسپارد.

وی تاکید کرد: نماینده مجلس همچنین باید در مقابل خط انحراف و اینکه افرادی که بخواهند آرام آرام موجب از بین رفتن ارزش‌های انقلاب شوند، ایستادگی کند.

صفایی بوشهری اظهارداشت: همچنین از دیگر ویژگی یک نماینده شایسته این است که در برابر آمریکا و حامیانش مقتدرانه بایستد و قاطع علیه آنها سخن بگوید.

وی افزود: ساده اندیشی است که کسی بگوید می‌خواهم با آمریکا باب مذاکره باز کنم زیرا آنها تنها دنبال چپاول منافع ما هستند و این رویکرد در برجام پیشنهادی آنها نیز بخوبی نمایان شد.

صفای بوشهری گفت: یک نماینده نباید تجمل گرا باشد و به دنبال منافع خود اطرافیانش نباشد بلکه خدمت به مستضعفان را سرلوحه کاری خود قرار دهد.

وی افزود: مراعات اخلاق، تقوا، ادب و آداب نمایندگی مجلس توسط کاندیداها و حامیان آنها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت چهلمین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن از راهپیمایی پرشور و حماسی بوشهری‎ها قدردانی کرد.

وی همچنین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) وجود این حضرت را علت بقای رسالت دانست.

صفایی بوشهری در بخش دیگری با تاکید بر ضرورت حمایت از گوجه‎کاران استان بوشهر اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید خریدهای تضمینی، حمایتی و راه‏‎اندازی صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.