امام جمعه اسالم گفت: ناظران شورای نگهبان باید امانتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رای مردم باشند و مبادا بررسی صلاحیت ها تحت تاثیر منافع شخصی و حزبی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری  در خطبه های نماز جمعه این هفته اسالم، ضمن شرح حدیثی از امام صادق(ع) درخصوص صفات شیعه به ویژه صفت امانتداری، گفت: کلام اهل بیت(ع) راهنمای همه مسلمین و به خصوص شیعیان می باشد و لذا شایسته است که اهتمام بیشتری نسبت به این توصیه های نورانی داشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه در کشور اقامه می شود و لذا مقام معظم رهبری در بیست و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور، نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اسالم رعایت تقوا را پیام هر هفته نماز جمعه دانست و تصریح کرد: تقوا ابعاد مختلفی در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از تریبون نماز جمعه توجه دادن مردم به رعایت تقوا در فضای مجازی است؛ به گونه ای که قبل از اطمینان از صحت و سقم خبری آن را منتشر و ارسال نکنند و به راحتی آبروی افراد را به بازی نگیرند.

این کارشناس دینی ادامه داد: امیدبخشی به جامعه براساس بیان دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی و پرهیز از اختلاف و تبدیل کردن تریبون نماز جمعه به محلی برای دعواهای سیاسی و تخریب مسئولین از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری بود که در دیدار با ائمه جمعه بیان فرمودند.

وی با اشاره به دو پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به اقدامت خصمانه دشمنان از جمله هدف قرار دادن پایگاه تروریست های کرد و دیگری توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق در تنگه هرمز، عنوان کرد: امروز دنیا به قدرت روزافزون جمهوری اسلامی پی برده است و همیشه پاسخ جمهوری اسلامی به اقدامات خصمانه دشمنان بسیار کوبنده بوده و سپاه قدرتمند ما این بار هم مثل همیشه سیلی سختی به دشمن زد.

باقری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن گرامیداشت هفته شورای نگهبان این نهاد مبارک و مقدس را از ابتکارات امام خمینی(ره) خواند و گفت: فلسفه وجودی شورای نگهبان جلوگیری از خودکامگی با نظارت بر قوانین مصوبه مجلس و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات است.

امام جمعه اسالم نظارت استصوابی را برای یافتن راه صواب و درست و شناسایی سره از ناسره دانست و متذکر شد: هر کجا نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود داشت یا فساد نداشتیم یا شاهد فساد کمتری بودیم، اما در انتخابات شوراها که بررسی صلاحیت آن به عهده شورای نگهبان نیست، متاسفانه شاهد بروز فسادهای مختلف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: ناظران شورای نگهبان باید امانتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رای مردم باشند و مبادا بررسی صلاحیت ها تحت تاثیر منافع شخصی و حزبی قرار گیرد لذا همیشه باید خدا را در نظر گرفت و بر این نکته توجه داشت که حرمت آبروی مومن از کعبه بالاتر است و شورای نگهبان باید امانتدار آبرو و حیثیت افراد، به خصوص نامزدهای انتخاباتی باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.