مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این آیین گفت: با توجه به تنظیم و ابلاغ شرح خدمات مدیریت پارک‌های جنگلی کشور و در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه با عنایت به ماده سه قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، مدیریت، بهره‌وری و بهره‌برداری پارک جنگلی یادشده از طریق مزایده به شرکت تعاونی دیم‌کاران جنوب واگذار شد.
غلامرضا منتظری افزود: این پارک در سال ۱۳۷۹ در ۱۵ کیلومتری شهر دیلم و در جوار روستای عامری با مساحت ۶۳ هکتار احداث و  یکی از جاذبه‌های گردشگری در اختیار هموطنان و  همشهریان دیلمی قرار گرفته‌است.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر با اشاره طرح واگذاری مدیریت پارک‌های جنگلی دراستان بوشهر گفت: مقرر شده پارک‌های جنگلی که در محدوده شهرها واقع است به شهرداری‌ها و اگر خارج از محدوده شهری باشد به بخش‌های حقیقی و حقوقی واگذار شود و سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به ارائه طرح مدون در این حوزه اقدام کنند.
منتظری اضافه کرد: استان بوشهر دارای هفت پارک جنگلی است که بزودی دومین پارک در شهرستان دیر به شهرداری این شهر واگذار خواهد شد.
وی افزود: براساس قوانین جاری کشور مانند قانون بهره‌وری که ابلاغ شده، باید ضریب حفاظتی و سرانه جنگل‌ها افزایش یابد که بر این اساس ملزم به انجام آن هستیم.
احمد دشتی فرماندار دیلم ضمن تشکر از اقدام خوب مجموعه اداره‌کل منابع طبیعی در برون سپاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی بویژه تعاونی‌ها گفت: با توجه به دغدغه شهروندان در استفاده از این مجموعه تفریحی گردشگری، نیاز به مدیریت بهتر داشت.

وی اظهارداشت: این واگذاری را به فال نیک گرفته و امیدواریم شهروندان بتوانند از امکانات بیشتری که توسط بخش خصوصی در این پارک تعبیه خواهد شد، استفاده کنند.
فرماندار دیلم از عموم مراجعان و گردشگران خواست ضمن استفاده بهینه از پارک در نظافت و پاکیزگی آن کوشا باشند و در مدیریت نگهداری پارک در کنار بخش خصوصی همکاری کنند.

پارک جنگلی عامری از نقاط گردشگرپذیر شهرستان دیلم استان بوشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.